غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران:

با انتصاب رئیسی به ریاست قوه قضائیه سطح توقعات جامعه به شدت بالا رفت

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: با عنایت به اقبال عمومی از انتصاب آیت الله رئیسی به عنوان رئیس قوه قضائیه، سطح توقعات جامعه به شدت بالا رفت و مسئولیت دستگاه قضایی را سنگین‌تر کرد.

با انتصاب رئیسی به ریاست قوه قضائیه سطح توقعات جامعه به شدت بالا رفت
کد خبر: 280209
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۸ ۱۰:۵۸:۰۰

اعتمادآنلاین| غلامحسین اسماعیلی در آخرین نشست شورای معاونین دادگستری کل استان تهران در سال جاری ضمن تبریک اعیاد رجبیه و حلول سال نو و نوروز باستانی با اشاره به روایتی از نبی اکرم (ص) اظهار کرد: باید تلاش کنیم با انجام اعمال عبادی مناسب و شایسته که مصداق بارز آن می‌تواند اجرای عدالت باشد به خدا نزدیک شده و با او همنشین شویم و لازمه این امر ارزیابی مستمر اعمال خودمان خواهد بود تا از این طریق مورد عفو و رحمت و مغفرت خداوند باری تعالی قرار گیریم.

وی تاکید کرد: مسلماً تعطیلات نوروز فرصت مغتنمی است برای تحقق اهداف مقدسی که بدان اشاره شد؛ زیرا در طول سال مشغله فراوان کاری بعضاً فرصت راز و نیاز و مناجات حاصل نمی‌شود، ولی تقارن تعطیلات نوروزی و ماه رجب فرصت مناسبی است که باید از آن بهره‌برداری شود.

اسماعیلی در ادامه سخنان خود از تلاش‌ها و زحمات بی دریغ حضرت آیت الله آملی لاریجانی در طول تصدی ریاست قوه قضائیه، مدیران، قضات و کارکنان خدوم و شریف دادگستری کل استان تهران تشکر و قدردانی و برای آیت الله رئیسی از خداوند متعال توفیقات روزافزون مسئلت کرد.

وی در ادامه به مفاد ارزشمند و حکیمانه ابلاغ صادره از ناحیه مقام معظم رهبری در این خصوص اشاره کرد و به تفضیل مورد بررسی و مداقه قرار داد.

رئیس کل دادگستری استان تهران، انتخاب درون سازمانی رییس جدید قوه قضائیه را تکریم تک تک قضات و مدیران و ظرفیت‌های موجود در قوه قضائیه دانست و اظهار کرد: با عنایت به اقبال عمومی از انتصاب آیت الله رئیسی به عنوان رئیس قوه قضائیه، سطح توقعات جامعه به شدت بالا رفت و مسئولیت دستگاه قضایی را سنگین‌تر کرد.

وی ادامه داد: لذا می‌طلبد همه ما در بخش‌های مختلف در جهت ایجاد تحول عظیم مورد نظر رهبری و سایر موارد مطروحه در متن ابلاغ در راستای پاسخگویی به توقعات فوق با روحیه جهادی و انگیزه‌ای دوچندان تلاش کرده و به رسالت خطیر خود در عرصه اجرای عدالت و احقاق حقوق عامه بخوبی عمل نماییم و قطعاً نکات و محورهای مندرج در منشور و فرمان انتصاب ریاست محترم قوه قضائیه رویکرد اصلی برنامه‌های اجرایی سال 1398 دادگستری کل استان تهران خواهد بود.

وی تاکید کرد: همه مدیران موظفند برای تحقق منشور رهبری بویژه در جهت ارتقای اعتماد عمومی نسبت به تشکیلات قضایی برنامه ریزی دقیق و جامعی بعمل آورند؛ چرا که این امر از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان بشمار می‌رود، ضمن اینکه برنامه اجرایی سال 1398 دادگستری کل استان تهران نشأت گرفته از مفاهیم بلند مندرج در ابلاغ رهبری خواهد بود.

اسماعیلی با قدردانی و تکریم قضات پاکدامن و خدوم بر مبارزه با فساد در درون دستگاه قضایی تاکید و اظهار کرد: امید است در سال جدید ضمن ارزیابی عملکرد خود در بخش‌های مختلف و در جهت برطرف نمودن نقاط ضعف و تقویت نقاط مثبت و با مد نظر قرار دادن منشور مهم رهبری نسبت به عملیاتی کردن منویات معظم‌له تلاشی جانانه از خود نشان دهیم که به طور قطع این امر از مصادیق بارز ولایتمداری خواهد بود و مراقب باشیم که اعتماد عمومی نسبت به تشکیلات قضایی سلب نشود؛ چرا که در آن صورت کلیت نظام آسیب می بیند، البته در همه حال می‌بایست از محضر خداوند باری‌تعالی طلب توفیق و مغفرت نماییم.

قابل ذکر است که در ادامه جلسه تعدادی از اعضا شورا به بیان مطالبی در خصوص حوزه مسئولیت خود پرداختند و وفق دستور کار تنظیمی، مصوبات جلسات قبل نیز به دقت پیگیری شد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها