کد خبر: 280310
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۹ ۰۹:۳۳:۵۲
| |

حکم دادگاه آلمان برای قربانیان حملات یمن چه بود؟

دادگاهی در آلمان حکمی صادر کرد که به موجب آن دولت برلین باید تضمین دهد که حمایت یک پایگاه نظامی آمریکا در آلمان از حملات پهپادهای آمریکایی در یمن، مطابق با قوانین بین المللی است.

حکم دادگاه آلمان برای قربانیان حملات یمن چه بود؟
کد خبر: 280310
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۹ ۰۹:۳۳:۵۲

اعتمادآنلاین| یک دادگاه استیناف اداری در شهر مونستر آلمان، از حکم دادگاهی بدوی در رد درخواست بستگان یمنی های کشته شده در حملات پهپادی برای منع مشارکت پایگاه هوایی «رامشتاین» آلمان در این حملات حمایت کرد، اما در عین حال تاکید کرد که برلین وظیفه دارد که تضمین دهد استفاده از این پایگاه برای ارائه داده های ماهواره ای به پهپادها، ناقض قوانین بین المللی نیست.


این دادگاه استیناف همچنین یادآور شد که آلمان موظف است کلیه فعالیت های این پایگاه را به دقت زیر نظر داشته باشد.


دادگاه مزبور همچنین اعلام کرد که برلین باید از جان شاکیانی که پس از قربانی شدن بستگانشان در حملات پهپادی آمریکا در سال 2012، به محافل قضایی آلمان مراجعه کردند، محافظت کند.


به موجب حکم این دادگاه، برلین باید از واشنگتن متحد خود در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) تضمین بخواهد که به قوانین بین المللی احترام می گذارد.


در همین حال، وزارت امور خارجه آلمان با اعلام اینکه حکم این دادگاه را مورد بررسی قرار می دهد، یادآور شد که با واشنگتن در مورد نقش حمایتی پایگاه رامشتاین از حملات پهپادهای آمریکایی، مذاکره می کند.


سخنگوی نیروی هوایی آمریکا در اروپا نیز گفت که ارتش ایالات متحده با مقام های آلمانمی در مورد همه موضوعات مرتبط با پایگاه های نظامی آمریکا در آلمان، گفت و گو می کند.


نیروهای آمریکایی بارها مواضع القاعده در جنوب یمن را هدف حملات هوایی و پهپادی قرار داده اند که در جریان آن، شماری غیرنظامی کشته شده اند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها