کد خبر: 280414
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۱ ۱۲:۴۲:۰۰
| |

طهمورث ساجدی درگذشت

طهمورث ساجدی، زبانشناس و استاد زبان و ادبیات فرانسه، شب گذشته درگذشت.

طهمورث ساجدی درگذشت
کد خبر: 280414
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۱ ۱۲:۴۲:۰۰

اعتمادآنلاین| طهمورث ساجدی، زبانشناس و استاد زبان و ادبیات فرانسه متولد سال 1330 در انزلی بود و در دانشگاه پل والری شهر «مون پلیه» فرانسه در رشته زبان و ادبیات فرانسه تحصیل کرده و دکترای خود را در رشته ادبیات تطبیقی در سال 1366 به پایان برده بود.

مرکز فرهنگی شهر کتاب نیز در این‌باره نوشته است: طهمورث ساجدی عضو گروه زبان و ادبیات فرانسه دانشگاه تهران و پژوهشگری پرتلاش در عرصه ایرانشناسی و ادبیات تطبیقی از میان ما رفت. مرگی نابهنگام و باورنکردنی. او سال‌ها به بررسی زندگی و آثار ایرانشناسان پرداخت و مقالات او در دانشنامه زبان و ادبیات فارسی فرهنگستان درباره ایرانشناسان منبع و ماخذ ارزشمندی در این حوزه است. با مرحوم رضا سیدحسینی و ابوالحسن نجفی دوست و همکار بود و در باب ادبیات تطبیقی همکاری داشت. با استاد احمد سمیعی گیلانی و استاد محمد روشن همشهری بود و مصاحبت و همکاری صمیمانه داشت.

ادبیات تطبیقی تا نقد ادبی، ادبیات تطبیقی، ایران شناسی و خاور شناسی، تاریخ ایرانشناسی در فرانسه تحلیلی از دستاوردهای پژوهشی تا سالهای اخیر و مواردی از این دست از جمله آثار طهمورث ساجدی به شمار می‌آید.

گفتنی است ساجدی از اوایل دهه 80 در گروه زبان و ادبیات فرانسه دانشگاه تهران مشغول تدریس بود و با ایرانشناسان و انجمن ادبیات تطبیقی ایران همکاری می‌کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها