کد خبر: 280433
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۹ ۱۸:۳۰:۰۰
| |

مائده طهماسبی، بازیگر تئاتر و سینما با ارزیابی عملکرد وزارت ارشاد در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

ارشاد تصمیم ندارد قدمی برای هنرمندان بردارد/ حرف زدن از کاستی‌ها، تکراری و بی‌نتیجه است

مائده طهماسبی، بازیگر تئاتر و سینما با اشاره به گلایه‌های اهالی تئاتر از وزارت ارشاد گفت: «ما تئاتری‌ها همیشه گله داریم، چرا که بودجه تئاتر کم است. این را هم مسئولان وزارت ارشاد می‌دانند و به روی خودشان نمی‌آورند.» 

ارشاد تصمیم ندارد قدمی برای هنرمندان بردارد/ حرف زدن از کاستی‌ها، تکراری و بی‌نتیجه است
کد خبر: 280433
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۹ ۱۸:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| با توجه به اینکه تئاتر به عنوان مادر هنرهای نمایشی شناخته می‌شود، باید بیش از هر حوزه‌ای مرکز توجه باشد. سرمایه‌گذاری در تئاتر‌، سرمایه‌گذاری در همه هنرهای نمایشی همچون سینما‌، تلویزیون‌ و رادیو است. بنابراین هرچه در این حوزه سرمایه‌گذاری کنیم شکوفایی‌اش در تمام بخش‌های هنری دیده خواهد شد. این در حالی است که این حوزه از هنر، سال‌های سال، نه تنها مورد بی‌مهری و بی‌توجهی قرار گرفته که بیشترین کمبود بودجه‌ها را نیز دیده است.

این روزها، دغدغه بسیاری از هنرمندان و اهالی تئاتر، کم‌توجهی به تئاتر استان‌ها و کمبود بودجه در این عرصه است. هرگونه حمایت از اهالی فرهنگ و هنر قدم مثبتی در جهت اعتلای فرهنگ جامعه است و پیگیری آن به‌طور جدی گام مهمی از جانب دولت محسوب می‌شود. این جمله‌ای است که در هر دوره، اعضای کمیسیون فرهنگی و مسئولین دولت، آن را تکرار یا وعده‌ای مشابه آن بیان کرده‌اند. در این میان اما از نگاه اهالی هنر، بسیاری از وعده‌ها نه تنها انجام نشده که حتی روزبه‌روز، بی‌مهری بیشتری بر جامعه هنری سایه می‌گستراند.

در این‌باره، مائده طهماسبی، بازیگر و کارگردان تئاتر، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین با اشاره به اینکه کمبودهای و معضلات اهالی تئاتر، داستانی قدیمی است که او در مدت 20 سال فعالیتش، شاهد آن بوده، گفت: «وزارت ارشاد در بخش‌هایی مناسب عمل کرده و در بخش‌هایی عملکرد نامطلوب داشته، اما نکته‌ای که وجود دارد این است که انگار گفتن ما، فایده چندانی ندارد.»

این کارگردان تئاتر و سینما، درباره گلایه‌های اهالی تئاتر بیان کرد: «ما تئاتری‌ها همیشه گله داریم، چرا که بودجه تئاتر کم است. این را هم مسئولان وزارت ارشاد می‌دانند و به روی خودشان نمی‌آورند.»

به گفته طهماسبی، حرف زدن در مورد کاستی‌ها، یک بحث تکراری و خسته‌کننده است که نتیجه هم نخواهد داشت.

او در این‌باره گفت: «به نظرم جوا‌ن‌ترها که هنوز حوصله دارند و آرمانگرا هستند و فکر می‌کنند همه چیز باید عوض شود، بهتر می‌توانند در مورد وزارت ارشاد صحبت کنند.»

این بازیگر تئاتر با ارزیابی عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: «حتی نمی‌توانم بگویم از ارشاد چه توقعی دارم. هیچ وقت ارشاد تصمیم نمی‌گیرد قدمی برای هنرمندان بردارد. فقط یک دولتی روی کار می‌آید، گروه‌هایی کار می‌کنند، پول ندارند، اوضاع اقتصادی‌شان خراب است و....»

طهماسبی در مورد اولویت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: «اگر وزارت ارشاد بودجه تئاتر را کمی بیشتر کند، شاید یک اتفاقی بیفتد. شاید بتوانند به تئاترهای خصوصی سوبسید بدهند و این به بقای آنها کمک کند.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها