کد خبر: 280518
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۹ ۱۳:۴۰:۰۰
| |

حسین نمازی، کارگردان سینما با ارزیابی عملکرد وزارت ارشاد در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

ارشاد نگاه بلندمدتی به حیطه فعالیت خود ندارد/ ارشاد باید اعتماد فیلمساز را برگرداند/ تعریف اعتدال به محافظه‌کاری تبدیل شده است

حسین نمازی، کارگردان سینما با انتقاد از برخی عملکردهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: «انقدر ضعف‌ها در مقابل اهالی هنر وجود دارد که وقتی سر درددل باز شود، تمامی نخواهد داشت.»  

ارشاد نگاه بلندمدتی به حیطه فعالیت خود ندارد/ ارشاد باید اعتماد فیلمساز را برگرداند/ تعریف اعتدال به محافظه‌کاری تبدیل شده است
کد خبر: 280518
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۹ ۱۳:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| اعمال سلیقه و فشار عوامل خارج از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد اکران فیلم‌هایی که پروانه نمایش می‌گیرند، از مهم‌ترین دغدغه‌های فیلمسازان است. از طرفی، انتصاب افراد ناآشنا با بدنه سینما و جابه‌جایی‌های پی در پی مدیران، دغدغه دیگری برای اهالی سینماست.

در اینباره، حسین نمازی، کارگردان سینما در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین ، با انتقاد از برخی عملکردهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: «انقدر ضعف‌ها در مقابل اهالی هنر وجود دارد که وقتی سر درددل باز شود، تمامی نخواهد داشت.»

این کارگردان، درباره معضلات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: «در وزارت فرهنگ و ارشاد، آدم‌های کاربلد، سرجای خودشان نیستند. دیگر اینکه تغییرات پی در پی مدیران وزارت ارشاد، نشان‌دهنده این است که این وزارتخانه و به طور کلی دولت، نگاه بلندمدتی به حیطه فعالیت خود ندارند. وقتی فردی مدیریت یک بخش یا نهاد را برعهده می‌گیرد، باید حداقل 5 سال آینده را در نظر داشته باشد. در وزارت ارشاد اما این‌قدر دوران مدیریت‌ها کوتاه است که فقط به دنبال کارهای زودبازده هستند.»

به گفته نمازی در بعضی دولت ها با تمام فشاری که بر فیلمساز وارد می‌شد، باز هم تکلیف مشخص بود. او می‌گوید: «دوره ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد مورد انتقاد خیلی افراد است از جمله خود من، اما تکلیف در آن دوره مشخص بود.»

نمازی ادامه داد: «اگر گروهی مورد غضب قرار می‌گرفت، خیلی صریح اعلام می‌شد که مورد غضب است. اگر فیلمی اکران نمی‌شد، یا اطلاع داده یا رفع توقیف می‌شد. در این دوره اما شاهد توقیف فیلم‌های بسیاری هستیم که اتفاقا مجوز ساخت و پروانه نمایش هم دارند. انگار تکلیف مشخص نیست. می‌خواهند همه را راضی کنند. در این دولت، تعریف اعتدال به محافظه‌کاری تبدیل شده است.»

این کارگردان سینما، با تاکید بر اینکه با یک فرد خاص مشکلی ندارد، گفت: «البته مشکل من با شخص نیست، من از تفکر غالب در این دوره شکایت دارم. تکلیف در این دوره مشخص نیست که آیا پروانه ساخت منجر به ساخت فیلم می‌شود؟ یا اینکه فیلم ساخته شده پروانه نمایش خواهد گرفت؟»

او درباره مهم ترین اقدام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: «به باور من ارشاد باید تمام تلاش خود را به کار بندد که اعتماد فیلمساز را برگرداند.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها