بابک بادکوبه، تهیه‌کننده سینما با ارزیابی عملکرد وزارت ارشاد در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

ارشاد به خاطر نامش باید از وزارتخانه‌های دیگر بهتر باشد/ ارشاد باید آموزش پرسنل خود را در اولویت قرار دهد

بابک بادکوبه، تهیه‌کننده سینما در ارزیابی عملکرد ارشاد گفت: «بهتر است ارشاد آموزش پرسنل خود را در اولویت قرار دهد. یعنی هر فردی را که در هر معاونت و بخش و سازمانی می‌خواهد استخدام کند، توسط پرسنل قدیمی‌تر و اساتید همان حوزه، آموزش دهد.»  

ارشاد به خاطر نامش باید از وزارتخانه‌های دیگر بهتر باشد/ ارشاد باید آموزش پرسنل خود را در اولویت قرار دهد
کد خبر: 280533
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۳ ۱۴:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| در آغاز فعالیت سیدعباس صالحی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شورای مرکزی انجمن تهیه‌کنندگان مستقل سینمای ایران در نامه‌ای به او خواسته‌های خود را در مورد وضعیت و شرایط فعلی سینما اعلام کرد. در بند سوم این نامه، گفته شده بود «بسیاری از کارگزاران و مسئولین که بعضا این حرفه را نیز به درستی نمی‌شناسند، با اعمال سلایق شخصی، حتی آزادی‌های تعیین‌شده قانونی را نیز بر سینماگران محدود کرده و بدون وجود ضابطه‌ای مدون و مشخص، هر کس به گونه‌ای حکم می‌راند. تصمیماتی که با تغییر مدیران، گاهی 180 درجه تغییر می‌کند و آیین‌نامه‌هایی که سال به سال عوض می‌شوند. نمی‌دانیم چگونه می‌شود با ضوابط امسال فیلم ساخت و با ضوابط سال بعد اکران کرد. در حقیقت ما خواستار استقرار نظام جامع تهیه‌کنندگی هستیم که بدانیم لااقل برای چند سال لایتغیر است.»

علاوه بر این موضوع که قوانین پی در پی در حال تغییر هستند، در بخش‌هایی افرادی ناآگاه و ناآشنا با امور سینمایی در مصدر کار هستند و همین آسیب‌ها برای اهالی سینما را بیشتر کرده است.

بابک بادکوبه، تهیه‌کننده و بازیگر سینما در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین ، با ارزیابی عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بیان کرد: «وزارت فرهنگ و ارشاد، به اندازه بضاعت خود حمایت می‌کند. این وزارتخانه، نهادی در کشور ایران، با شرایط ایران و مردم و سیستم آموزشی مشخص است. فرقی ندارد که چه فردی مدیریت آن را در دست دارد. بدنه، بدنه ملت ایران با همان نگاه موجود در این کشور است. نه خیلی بهتر از خودروسازی یا مثلا وزارت بهداشت عمل می‌کند و نه ضعیف‌تر از آنها. هیچ تفاوتی ندارد. در این میان اما ما فقط از وزارت فرهنگ و ارشاد می‌خواهیم که به خاطر نامش، حداقل کمی از وزارتخانه‌های دیگر بهتر شود.»

تهیه کننده فیلم درساژ، درباره بهبود عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: «ارشاد برای این کار بهتر است آموزش پرسنل خود را در اولویت قرار دهد. یعنی هر فردی را که در هر معاونت و بخش و سازمانی می‌خواهد استخدام کند، توسط پرسنل قدیمی‌تر و اساتید همان حوزه، آموزش دهد.»

بادکوبه بر این باور است که آموزش باید از مهدکودک و دبستان‌ها آغاز شود. او در این‌باره گفت: «حقیقت این است که باید برویم و از مهد کودک و دبستان آموزش را آغاز کنیم اما نه حالش را داریم و نه بودجه. پس تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم همین است که حداقل متولیان فرهنگ و هنر و مسئولین آن را آموزش دهیم. اگر وزارت ارشاد آموزش پرسنل خود را در اولویت قرار دهد، شرایط بهتر خواهد شد.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها