سیدامیر پروین‌حسینی، تهیه‌کننده سینما با ارزیابی عملکرد وزارت ارشاد در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

ارشاد باید به زیرساخت‌ها توجه کند/ ارشاد مانند پدر، ماموریت‌های بزرگ‌تر را پیگیری کند

سیدامیر پروین حسینی، تهیه‌کننده سینما، در ارزیابی عملکرد وزارت ارشاد گفت: «ارشاد وزارتخانه‌ای است که تنها بخش کوچکی از آن سینماست. از طرفی، بودجه دولتی هم به ما نمی‌دهند. معمولا کم کار می‌کنیم و اگر بخواهیم کار کنیم، دستمان به زانوی خودمان است.»

ارشاد باید به زیرساخت‌ها توجه کند/ ارشاد مانند پدر، ماموریت‌های بزرگ‌تر را پیگیری کند
کد خبر: 280536
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۷ ۱۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| تهیه‌کنندگان در بین سایر اهالی هنر، با دو وجه از مشکلات روبرو هستند؛ یک وجه اقتصادی و یک وجه معنوی. وقتی تهیه‌کنندگان با مشکل روبرو هستند، یعنی سینما با مشکل مواجه است، چون تهیه‌کننده نقش تولیدکننده فیلم را دارد و بنابراین این مشکلات بر تمام بخش‌های فیلم تاثیرگذار است.

سیدامیر پروین حسینی، تهیه‌کننده سینما، در ارزیابی عملکرد وزارت ارشاد در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین گفت: «ارشاد وزارتخانه‌ای است که تنها بخش کوچکی از آن سینماست. از طرفی، بودجه دولتی هم به ما نمی‌دهند. معمولا کم کار می‌کنیم و اگر بخواهیم کار کنیم، دستمان به زانوی خودمان است. از آنجایی که از اول برای ما در ارشاد خبری نبوده، دنبالش نرفتیم و تقاضایی هم نداشتیم. به نظر من شاید وظیفه وزارت فرهنگ و ارشاد ساختن سالن باشد. اینکه ارشاد به زیرساخت‌ها توجه کند خیلی بهتر است تا بخواهد بودجه را به یک فرد، برای تهیه فیلمی بدهد.»

او با اشاره به اینکه باید اهداف ارشاد مهم و کاربردی‌تر باشد، گفت: «به نظر من ارشاد باید مانند پدر رفتار کرده و ماموریت بزرگ‌تری را پیگیری کند. وزارتخانه‌ای مانند ارشاد باید سعی کند امکاناتی را فراهم کند تا کاغذ در اختیار مطبوعاتی‌ها، سالن‌های بیشتر به سینماگران و تئاتری‌ها و موضوعات و تحقیق‌های نو در اختیار فیلمسازان قرار بگیرد. تدبیری بیاندیشد که سینماداران پول فیلمسازان را پرداخت کنند. اینها به نظر من از وظایف اصلی ارشاد است و امیدوارم در این زمینه بیشتر فعالیت کند.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها