کد خبر: 280541
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۳ ۱۰:۰۰:۰۰
| |

داریوش فرهنگ با ارزیابی عملکرد وزارت ارشاد در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

عملکرد ارشاد چه بوده که بگویم راضی هستم یا نه/ مورد خاصی که بتواند تکانی به گردونه بی‌چرخ سینما بدهد، ندیدم

داریوش فرهنگ، بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون درباره ارزیابی عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: «من در تمام این سال‌ها نفهمیدم عملکرد ارشاد چه بوده که بگویم راضی هستم یا نه.»

عملکرد ارشاد چه بوده که بگویم راضی هستم یا نه/ مورد خاصی که بتواند تکانی به گردونه بی‌چرخ سینما بدهد، ندیدم
کد خبر: 280541
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۳ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مدت‌هاست اهالی هنر، به‌خصوص اهالی تئاتر، چشم‌انتظار دیده شدن از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد هستند. حمایت نشدن فعالیت‌های صنفی نیز، مزید بر علت شده تا اهالی تئاتر، دورنمای خوشایندی از آینده این هنر نداشته باشند. از طرفی، مسئولان وزارت ارشاد، در بسیاری موارد اهالی هنر را نادیده گرفته و رفتار قابل‌قبولی نشان نداده‌اند.

بارها هنرمندان پیشکسوت تئاتر و سینما با اشاره به اینکه تئاتر از جمله پدیده‌های هنری است که می‌توان آن را بستری برای ظهور چندین هنر باهم دانست، بر حمایت نهادهای متولی تاکید داشتند. این در حالی است که گلایه‌ها از بی‌مهری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به حدی جدی است که برخی از اهالی هنر، از بهبود اوضاع ناامید شده و به اینکه، این نهاد کارشکنی نداشته باشد، راضی هستند.

داریوش فرهنگ، بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین ، در مورد ارزیابی عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: «من در تمام این سال‌ها نفهمیدم عملکرد ارشاد چه بوده که بگویم راضی هستم یا نه.»

این کارگردان، درباره تلاش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای بهبود وضعیت فرهنگ و هنر، گفت: «من هیچ عملکردی ندیدم، تنها در چند جمله و شعار بوده که مدتی یک سری افراد مشغول شوند. مورد خاصی که بتواند تکانی به گردونه بی‌چرخ سینما بدهد، من ندیدم.»

فرهنگ در توضیح ارزیابی شرایط کنونی ارشاد، بیان کرد: «این گردونه همین‌طور ایستاده و برعکس عقربه‌های ساعت دوباره برمی‌گردد. اگر هم حرکتی باشد، دوباره به نقطه اولش باز می‌گردد.»

این بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون در خصوص آخرین وضعیت ساخت فیلم سینمایی «صلیب زرد» که به تعلیق در آمده بود، پیش‌تر در گفت‌وگویی اعلام کرده بود: «من در سن و سالی نیستم که فیلمی بسازم و باری به هر جهت باشد. تمام سازمان سینمایی باید به دنبال من بیایند و من نباید دنبال آن‌ها بروم.»

او با گلایه از تعلیق فیلم سینمایی‌اش، گفته بود: «از فارابی و ارشاد هیچ حمایتی نگرفتم و نخواستم که بگیرم؛ چون همیشه به اندازه نیازم آنچه را که دوست داشتم، انتخاب کردم و ساختم.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها