حمله پمپئو به حزب‌الله در دیدار با رهبران لبنان

وزیر خارجه آمریکا که به لبنان سفر کرده در جریان این سفر و در دیدار با مقامهای دولت و پارلمان لبنان، در ادعاهایی خصمانه علیه حزب‌الله لبنان این جنبش را «مانعی در برابر آرمانهای فلسطین» خواند.

حمله پمپئو به حزب‌الله در دیدار با رهبران لبنان
کد خبر: 280548
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۳ ۰۹:۱۷:۰۰

اعتمادآنلاین| مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا در جریان سفرش به بیروت با وزیر خارجه، رئیس جمهور، نخست وزیر و رئیس پارلمان لبنان دیدار کرد.

مایک پامپئو در دیدار با جبران باسیل، همتای لبنانی خود مدعی شد: "حزب الله مانعی دربرابر آرمان‌های ملت فلسطین و حملات مسلحانه آن مغایر با منافع ملت لبنان است".

باسیل نیز به نوبه خود عنوان داشت: حزب الله حزبی لبنانی و حزب منتخب مردم است. لبنان هرگز پناهگاهی برای تروریسم نبوده بلکه در برابر آن مقاومت کرده است.

ریاست جمهوری لبنان نیز در صفحه توئیتر خود نوشت، میشل عون، رئیس جمهوری این کشور در دیدار با وزیر خارجه آمریکا اعلام کرده که حزب الله یک حزب لبنانی است و از محبوبیت مردمی برخوردار است.

عون در این نشست به پامپئو گفت: حفظ وحدت و صلح ملی اولویت ما است و حزب الله حزبی لبنانی برخاسته از ملت است و یکی از اقشار اصلی کشور به شمار می‌رود.

نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان نیز در دیدار با مایک پامپئو اهمیت حفظ ثبات لبنان و لزوم حل موضوع مرزهای دریایی با رژیم صهیونیستی که شامل منطقه اقتصادی ویژه لبنان می‌شود را مورد بررسی قرار داد.

در این دیدار وزیر خارجه آمریکا تمایل کشورش به کمک به تلاش‌های سازمان ملل در بررسی موضوع مرزهای دریایی را ابراز کرد.

دفتر پارلمان لبنان اعلام کرد که در این مذاکرات نبیه بری، به تحریم‌های آمریکا علیه حزب الله و پیامدهای منفی آن بر لبنان و مردم این کشور اشاره کرد و اینکه حزب الله حزب لبنانی است که در پارلمان و دولت حضور دارد و مقاومت حزب الله و مردم لبنان به سبب اشغالگری مستمر اسرائیل در اراضی لبنان است.

سعد الحریری، نخست وزیر لبنان نیز به دیدار وزیر خارجه آمریکا رفته و با او درباره تحولات و اوضاع لبنان و منطقه گفتگو کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها