کد خبر: 280615
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۵ ۱۰:۵۰:۰۰
| |

پولاد کیمیایی، بازیگر سینما با ارزیابی عملکرد وزارت ارشاد در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

تغییرات پی‌در پی مدیریت‌ها و معاونت‌ها مشکل ثابت ارشاد است/ دایره عمل اصناف را محدود کرده‌اند/ ارشاد باید کارشناس در راس امور قرار دهد

پولاد کیمیایی، بازیگر سینما با ارزیابی عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: «به نظر من وزارت ارشاد در رشد نکردن اصناف مختلف، تاثیر بسیاری دارد. بسیاری از کارها هم در آغاز رها شده است.»

تغییرات پی‌در پی مدیریت‌ها و معاونت‌ها مشکل ثابت ارشاد است/ دایره عمل اصناف را محدود کرده‌اند/ ارشاد باید کارشناس در راس امور قرار دهد
کد خبر: 280615
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۵ ۱۰:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یگانه مرجعی است که به عنوان متولی فرهنگ و هنر شناخته شده و باید در مسیر اعتلای تولیدات فرهنگی و هنری و در راستای حمایت از اهالی هنر، گام بردارد. در تحقق این اهداف، اهالی هنر گلایه‌های بسیاری دارند و نقدهایی به این نهاد وارد است.

در این‌باره، پولاد کیمیایی در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین ، با ارزیابی عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بیان کرد: «در نگاه کلی عملکرد وزارت ارشاد در هر دوره‌ای نقص‌ها و مشکلاتی دارد. یکی از مهم‌ترین مشکلات ثابت آن، تغییرات پی‌در پی مدیریت و معاونت‌هاست.»

او درباره مشکلات جابه‌جایی‌های مکرر در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: «تا فردی وارد وزارت ارشاد می‌شود و ما می‌خواهیم با او هماهنگ شویم، تغییر کرده و شرایط عوض می‌شود. از طرفی، به جای آنکه فردی که سال‌هاست در زمینه فعالیت‌های هنری سابقه دارد، در بحث اداری وزارت ارشاد نیز نقشی داشته باشد، افراد غیر متخصص می‌آیند و همه سیاست‌ها و بروکراسی‌ها تغییر می‌کند.»

این بازیگر در توضیح دیگر مشکلات ارشاد گفت: «در اکران فیلم‌ها، مجوزها، اجراهای تئاتر و موسیقی و همه و همه مشکلات بسیاری است.»

ارشاد عاملی برای رشد نکردن اصناف

او با اشاره به اهمیت فعالیت اصناف در امور هنری گفت: «سیاست‌های صنفی هم با سیاست وزارت ارشاد همسویی ندارد. صنف‌ها کوچک مانده و فعالیتی ندارند. به خاطر اینکه صنف‌ها هم رشد نکنند، دایره عمل آن را محدود کرده‌اند. در حال حاضر شاید صنف‌ها فقط به صدور کارت عضویت و کفن و دفن بپردازند. این موضوع در تمام زمینه‌ها دیده می‌شود.»

کیمیایی وزارت فرهنگ و ارشاد را مهم‌ترین مانع برای فعالیت صنف‌ها دانسته و گفت: «به نظر من وزارت ارشاد در رشد نکردن اصناف مختلف، تاثیر بسیاری دارد. بسیاری از کارها هم در آغاز رها شده است.»

او درباره مهم‌ترین اولویت‌های وزارت ارشاد، بیان کرد: «به نظر من در حال حاضر بهترین اقدام ارشاد این است که کارها را زود راه بیندازد. کارشناس در راس امور قرار دهد. ما با فردی طرف باشیم که تخصص در زمینه مورد نظر داشته باشد و دارای نگاه سیاسی نباشد. از طرفی هم اصناف را قدرتمند کرده و اجازه استقلال به آنها بدهد.»

کیمیایی نیز مانند بسیاری از اهالی هنر، از کاهش اقتدار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتقاد کرده و گفت: «یکی دیگر از مهم‌ترین چالش‌های امروز ارشاد این است که این قدرت را ندارد تا از مجوزی که خودش صادر کرده دفاع کند و هر ارگان و نهادی به راحتی می‌تواند مشکلاتی سر راه هنرمندان بگذارد.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها