کد خبر: 280620
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۵ ۰۹:۳۰:۰۰
| |

حمید خسروبیگی، تهیه‌کننده موسیقی با ارزیابی عملکرد وزارت ارشاد در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

مخالفت‌های بی‌دلیلی در مجوز آلبوم‌های موسیقی صورت می‌گیرد/ شورای شعر برای آلبوم موسیقی، فقط محدودیت ایجاد می‌کند

حمید خسروبیگی، تهیه‌کننده موسیقی در بررسی عمکلرد ارشاد گفت: «بهترین کاری که باید برای اهالی هنر انجام داد این است که کاری به آنها نداشته باشیم. ارشاد در این کشور در واقع هیچ کاری انجام نمی‌دهد.»

مخالفت‌های بی‌دلیلی در مجوز آلبوم‌های موسیقی صورت می‌گیرد/ شورای شعر برای آلبوم موسیقی، فقط محدودیت ایجاد می‌کند
کد خبر: 280620
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۵ ۰۹:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| خانه موسیقی ایران، این روزها، به‌سختی سرپا مانده و مانند سایر نهادها و انجمن‌های هنری، نیاز جدی به حمایت‌های دولتی دارد. به گفته بسیاری از کارشناسان این عرصه، برای رفع ریشه‌ای مشکلات موسیقی کشور یک اتاق فکر در معاونت امور هنری یا مرکز موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد نیاز است.


وضعیت موسیقی در کشور، معضلات گوناگونی دارد که پرداختن به هرکدام از آنها، زمان بسیاری می‌طلبد، از مجوزهای بی‌حساب‌وکتاب به برخی خواننده‌ها و گروه‌های پاپ گرفته تا برگزاری کنسرت‌های چندصد هزارتومانی و همچنین، لغو اجراهای مجوزدار و....


در این‌باره، حمید خسروبیگی، تهیه‌کننده موسیقی در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین و در ارزیابی عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صحبت خود را با گفته‌ای از فرزاد طالبی، مدیر سابق خانه موسیقی آغاز کرد و گفت: «بهترین کاری که باید برای اهالی هنر انجام داد این است که کاری به آنها نداشته باشیم. ارشاد در این کشور در واقع هیچ کاری انجام نمی‌دهد.»


او برای توضیح صحبت‌های خود، به بیان مشکلاتی که در سال گذشته ایجاد شده پرداخت و گفت: «من سال گذشته فستیوالی در تهران برگزار کردم و این فستیوال مجوز گرفت، اما یک هفته مانده به شروع، این فستیوال لغو شد. پس از آن دوباره با کمک آقای طالبی، آن فستیوال برگزار شد و 4 هنرمند از آن حذف شدند؛ هنرمندانی که نبودن آنها باعث لغو اسپانسرها و خسارت شد.»


خسروبیگی که تهیه آلبوم‌های گروه دنگ‌شو را برعهده دارد توضیح داد: «آن قسمتی که مجوز داده بود باید جبران خسارت می‌کرد که نکرد. همچنین درباره مجوز آلبوم‌ها، مخالفت‌های بی‌دلیلی صورت می‌گیرد.»


این تهیه کننده موسیقی، درباره اولویت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: «به طور کلی، اگر بخواهم درخواستی از ارشاد داشته باشم، باید بگویم شورای شعر لغو شود. در مورد اهالی موسیقی، به موزیک آنها هیچ توجهی نمی‌شود و سختگیری در مورد شعر (آن هم قوانین دستور زبان) صورت می‌گیرد. شورای شعر برای آلبوم موسیقی فقط محدودیت ایجاد می‌کند.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها