رئیس کمیسیون امنیت ملی مطرح کرد؛

افزایش 11 برابری بودجه مرز‌ها طی سه سال/ با مدیریت شایسته امنیت مرز‌ها باید پیشرفت کند

رئیس کمیسیون امنیت ملی گفت: بودجه مازاد برای مرز‌ها حدود 11 برابر بودجه سالیانه در نظر گرفته شده است.

افزایش 11 برابری بودجه مرز‌ها طی سه سال/ با مدیریت شایسته امنیت مرز‌ها باید پیشرفت کند
کد خبر: 280650
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۴ ۱۰:۱۲:۱۱

اعتمادآنلاین| ‌ حشمت الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به اولویت‌های این کمیسیون در سال 98 گفت: امسال نسبت به سال 97 بسیار ویژه‌تر نخواهد بود، کشور در سال گذشته به دلیل بازگشت شرایط تحریمی در ابتدا غافلگیر شد، اما اکنون ما به آمادگی لازم رسیده و با صلابت سال نو را آغاز کردیم.

وی اظهار کرد: مجلس هم تلاش‌های اساسی برای اصلاح حقوق‌ها انجام داد تا مردم شرایط کنونی اقتصادی را راحت‌تر پشت سر بگذارند.

فلاحت پیشه بیان کرد: بودجه سال 98 به نحوی تدوین شد تا کمترین وابستگی به آن بخش از درآمد‌هایی باشد که امکان تحریم درباره آنها وجود دارد، معتقدم تمام ظرفیت‌های موجود در کشور امسال باید به کار گرفته شود تا دنیای بدون نظم و تک قطبی مورد نظر آمریکا را با خود همراه کنیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی تأکید کرد: ملاقات‌های متعددی در طول سال 97 با کشور‌های مختلف اروپایی و همسایگان صورت گرفت تا بتوان از ظرفیت‌های آن‌ها برای تجارت اقتصادی استفاده کرد.

وی افزود: مجلس همچنین در سال 98 در مسیری حرکت خواهد کرد تا کمترین بهانه را به دشمنان نظام داده و با استفاده از سیاست وحدت و همراهی با دولت امور کشور را به درستی پیش ببرد.

فلاحت پیشه با اشاره به بحث افزایش بودجه مناطق مرزی کشور هم اظهار کرد: خوشبختانه بعد از پیگیری‌های کمیسیون امنیت ملی، از سال 98 تزریق بودجه اساسی به مرز‌ها را خواهیم داشت، زیرا دغدغه اساسی مجلس مرز‌های کشور هستند و ما تقریبا طی 17 سفر استانی از تمام مرز‌های کشور بازدید کردیم که در نهایت بودجه خوبی برای ساماندهی مرز‌ها اختصاص پیدا کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی افزود: این بودجه اضافه بر بودجه‌ای است که هرساله برای این مناطق تعیین می‌شود و می‌خواهیم ظرف مدت سه سال عملا مرز‌های کشور را به مرز‌های امن تبدیل کنیم.

وی بیان کرد: کار‌های اساسی مانند افزایش حقوق مرزنشینان و کارکنان مناطق مرزی و جنگی در سال 97 انجام شد که مسلما در سال جدید ادامه پیدا خواهد کرد تا به نتیجه برسد.

فلاحت پیشه گفت: معتقدم امسال نسبت به سال 97 سخت‌تر نخواهد بود، البته اگر مدیریت شایسته‌ای در کشور شکل بگیرد، زیرا آمریکایی‌ها تمام ابزار‌های خود را رو کرده‌اند و در طرف مقابل جمهوری اسلامی ایران با حضور پرصلابت با استفاده از تمام ابزار‌های خود برای مقابله با آنها آمادگی دارد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی با اشاره به میزان افزایش بودجه مرز‌های کشور، بیان کرد: در طول سه سال بیش از سه هزار میلیارد تومان اضافه بر بودجه تعیین شده برای مرز‌ها اختصاص خواهد یافت، البته اکنون منتظر ابلاغیه این موضوع هستیم که در صورت اجرایی شدن حدود 11 برابر بودجه سالیانه مرز‌های ما افزایش خواهد داشت که انتظار می‌رود با مدیریتی شایسته به همین میزان پیشرفت در بحث امنیت و پوشش مرز‌ها به وجود بیاید.

منبع: باشگاه خبر نگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها