کد خبر: 280755
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۵ ۱۶:۳۷:۰۰
| |

آیا از فضا هواپیما در حال پرواز دیده می‌شود؟

سرگئی ریازانسکی، فضانورد اهل روسیه، در توییتی به این پرسش پاسخ می‌دهد که آیا هواپیما در حال پرواز از فضا دیده می‌شود یا خیر؟

آیا از فضا هواپیما در حال پرواز دیده می‌شود؟
کد خبر: 280755
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۵ ۱۶:۳۷:۰۰

اعتمادآنلاین| سرگئی ریازانسکی دانشمند و فضانورد روس که بیش از 300 شبانه روز در ایستگاه فضایی بین المللی فعالیت داشته، در دورن طولانی ماموریت‌هایش، عکاسی را به عنوان یک سرگرمی در اوقات فراغت انتخاب کرده بود و توانست عکس‌های بسیار زیبایی از ارتفاع 400 کیلومتری زمین، از موضوع‌های مختلف تهیه کند که تعداد زیادی از آنها را می‌توان حاصل ذوق و سلیقه استثنایی او و البته شکار لحظه‌ها به شمار آورد.

او در توئیتر خود ضمن انتشار عکس بسیار زیبایی از فراز شهر سانفرانسیسکو نوشته است: مردم اغلب از من می‌پرسند آیا امکان گرفتن تصویر از یک هواپیما در حال پرواز از فضا وجود دارد. در اینجا شما به وضوح می‌توانید خط بخار و دود خروجی هواپیما را مشاهده کنید که بر فراز شهر سان فرانسیسکو پرواز می‌کند. بجز آن همچنین دروازه گلدن گیت هم در این عکس قابل رؤیت است.

سرگئی ریازانسکی در دو نوبت یک بار در سپتامبر 2013 تا مارس 2014 و بار دیگر در ژوئیه تا دسامبر 2017 در ایستگاه فضایی بین المللی فعالیت داشت. او که متولد 1974 است در سال 1996 در رشته بیوشیمی از دانشکده علوم دانشگاه دولتی مسکو فارغ التحصیل شد و برای ادامه تحصیل در رشته پزشکی با تخصص ویژه هوا-فضا- دریا به مؤسسه تحقیقات زیست پزشکی وابسته به آکادمی علوم روسیه روی آورد.

ریازانسکی در ژانویه سال 2003 داوطلب سفر به فضا شد. بعد از انجام آزمایش‌های پزشکی همه جانبه ای از او، در 5 ژوئن 2003 در جلسه کمیته تأیید صلاحیت به عنوان فضانورد پژوهشگر پذیرفته شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها