چرا قیمت صیفی‌جات در نوروز امسال افزایش داشت؟

به علت بارندگی در هفته گذشته حمل‌ونقل وجود نداشته و علاوه بر آن صادرات نیز موجب افزایش قیمت صیفی‌جات شده است

چرا قیمت صیفی‌جات در نوروز امسال افزایش داشت؟
کد خبر: 280756
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۵ ۱۶:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین با اشاره به اینکه طبق پیگیری‌های انجام شده در هرمزگان و جیرفت میزان صیفی‌جات کم است، گفت: به علت بارندگی در هفته گذشته حمل‌ونقل وجود نداشته و علاوه بر آن صادرات نیز موجب افزایش قیمت صیفی‌جات شده است.

علی‌اکبر کبیری معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین اظهار کرد: در روزهای ابتدایی نوروز به علت تعطیلی و نبود حمل‌ونقل قیمت برخی از صیفی‌جات افزایش پیدا کرد و طبق اعلام اتحادیه میوه و تره‌بار میزان صیفی و میوه‌جات زیاد است و خریدار نیست.


وی ادامه داد: قیمت پرتقال 6000 تا 9000، خیار 5000 تا 7000، سیب‌زمینی 5000 تا 6000، پیاز 9000 تا 9,500 تومان در سطح کلی‌فروشی و 11 هزار تومان در سطح خرده‌فروشی‌هاست.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین با اشاره به اینکه طبق پیگیری‌های انجام شده در هرمزگان و جیرفت میزان صیفی‌جات کم است، عنوان کرد: به علت بارندگی در هفته گذشته حمل‌ونقل وجود نداشته و علاوه بر آن صادرات نیز موجب افزایش قیمت صیفی‌جات شده است.

وی با اشاره به اینکه در سطح بازار نظارت وجود دارد و بازرسان در سطح بازار حضور دارند، خاطرنشان کرد: برای توزیع میوه‌های دولتی مجدداً 100 تُن سیب به‌عنوان سهمیه استان تهیه شده و در 10 نقطه توزیع خواهد شد.

کبیری تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت باید بر اساس میزان سرانه مصرف، بازارهای هدف صادراتی و تولید پایدار برنامه‌ریزی کنند.

وی اعلام کرد: از روزهای آینده گوشت منجمد بر اساس قیمت‌های ویژه تنظیم بازار در مراکز مشخص عرضه خواهد شد که یک محموله برای بخش تعاونی‌ها در نظر گرفته شده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین عنوان کرد: امروز بعد از تعطیلات در نخستین روز 50 تُن مرغ کشتار شده که با قیمت 15 هزار تومان به دست مصرف کننده می‌رسد و انتظار می‌رود با کاهش عطش شب عید قیمت مرغ ثبات پیدا کند یا در حدی ثابت بماند که دیگر شاهد افزایش قیمت‌های بی‌رویه نباشیم.

کبیری با تأکید بر اینکه بر اساس برنامه‌های ستاد تنظیم بازار استان باید برای ماه رمضان جلساتی برگزار شود، یادآور شد: همچنین برای ماه رمضان باید به‌اندازه کافی جوجه‌ریزی در بین مرغداری‌ها انجام شود و نهاده‌ها نیز در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد؛ نمایشگاه طرح ضیافت نیز در محل نمایشگاه‌های دائمی استان برگزار و کالاهای اساسی ماه رمضان در آن توزیع خواهد شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها