کد خبر: 280771
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۶ ۰۸:۰۲:۵۲
| |

نجات 2000 مسافر نوروزی از کولاک

فرماندار تکاب گفت: راهداران بیش از 2 هزار مسافر و گردشگر نوروزی را که عصر و شب گذشته /دوشنبه/ در جاده های منتهی به این شهرستان گرفتار برف و کولاک شده بودند، نجات دادند.

نجات 2000 مسافر نوروزی از کولاک
کد خبر: 280771
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۶ ۰۸:۰۲:۵۲

اعتمادآنلاین| علی مکرمی افزود: این مسافران نوروزی، سرنشینان بیش از 700 دستگاه خودرو بودند که در سه محور مواصلاتی تکاب - شاهین دژ، تکاب - دوراهی ایرانخواه و تکاب - تخت سلیمان به علت بارش برف و کولاک قادر به ادامه مسیر در این جاده ها نبودند.


وی اظهار داشت: سه اکیپ از راهداران اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای این شهرستان در مدت 2 ساعت این محورها را برف روبی و بازگشایی کرده و خودروهای مسافران نوروزی را پس از امدادرسانی به ادامه مسیر هدایت کردند.


وی اظهار داشت: خودروهای گرفتار شده در برف و کولاک در محورهای مواصلاتی منتهی به تکاب فاقد زنجیرچرخ و تجهیزات سفر زمستانی بوده و به علت لغزندگی جاده ناشی ار بارش برف بهاری از تردد در گردنه های سخت گذر مایین بلاغ و ایرانخواه و محور تخت سلیمان بازمانده بودند.


فرماندار تکاب ادامه داد: این مسافران نوروزی از استان های مختلف کشور از جمله آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، تهران، اردبیل، زنجان، کردستان و قم برای بازدید از آثار تاریخی و باستانی و سپری کردن تعطیلات نوروزی خود تکاب را انتخاب کرده بودند.


مکرمی بیان کرد: همچنین شب گذشته کولاک شدید، گردشگرانی را که از بازدید مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان در حال بازگشت بودند، گرفتار کرد که با تلاش راهدان این محور بازگشایی شده و مسافران نوروزی بدون هیچ حادثه جاده ای نجات یافتند.


وی با اشاره به تلاش مستمر و شبانه راهداران برای بازگشایی محورهای مواصلاتی این شهرستان اظهار داشت: هم اینک جاده های منتهی به تکاب با وجود لغزندگی و تداوم کولاک در برخی گردنه های سخت گذر، باز است و تردد در آنها جریان دارد.


فرماندار تکاب اضافه کرد: همچنین روز گذشته امدادگران هلال احمر تکاب به 126 دستگاه خودرو سواری و باری با 506 نفر مسافر در مدت پنج ساعت در جاده های برفی این شهرستان خدمات امدادی ارائه کردند.


مکرمی با بیان اینکه ادارات خدمات رسان و دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران تکاب برای امداد رسانی به مسافران نوروزی و تامین سلامت جاده ها در آماده باش کامل هستند، گفت: عملیات برف روبی و بازگشایی محورهای مواصلاتی این شهرستان به طور مستمر و بی وقفه انجام می شود.


سامانه بارشی قوی که روز یکشنبه از غرب وارد کشور شده، در بیشتر مناطق آذربایجان غربی موجب بارش برف و باران شده است.


تکاب در منطقه ای کوهستانی و سردسیر در جنوب آذربایجان غربی واقع است و جاده های سخت گذر و برف گیر دارد؛ این شهرستان به دلیل وجود مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان و 170 اثر ثبت ملی تاریخی و طبیعی از مناطق گردشگرپذیر کشور به شمار می رود که در ایام عید نوروز پذیرای شمار زیادی از مسافران و گردشگران داخلی و خارجی است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها