کد خبر: 280818
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۶ ۱۰:۴۱:۵۹
| |

موگرینی خواستار تعهد طرفین صلح افغانستان به اصول حقوق بشر شد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در یک سفر از پیش اعلام نشده امروز سه شنبه وارد کابل پایتخت افغانستان شد، در دیدار با رئیس اجرایی دولت افغانستان از طرف های دخیل در فرآیند صلح این کشور خواست تا به حفظ ارزش های حقوق بشری به ویژه برای زنان و کودکان متعهد باشند.

موگرینی خواستار تعهد طرفین صلح افغانستان به اصول حقوق بشر شد
کد خبر: 280818
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۶ ۱۰:۴۱:۵۹

اعتمادآنلاین| فدریکا موگرینی که روز گذشته به پاکستان رفته بود ، در دیدار امروز خود با «عبدالله عبدالله» افزود که اتحادیه اروپا از روند صلح به رهبری افغان ها حمایت می کند و باید دستاوردهای 18 سال گذشته در روند صلح مد نظر قرار بگیرد.


وی با اشاره به اصول و ارزش‌های حقوق بشری به ویژه در حوزه حقوق زنان و کودکان و تاکید آن در قانون اساسی افغانستان گفت که ارزش‌های قانون اساسی باید در روند مذاکرات صلح مد نظر باشد و طرف‌های مذاکره کننده برای صلح باید به حفظ این اصول متعهد باشند.


او تلاش‌ها در روند صلح را فرصت خوبی برای تامین امنیت در افغانستان خواند و ابراز امیدواری کرد که این تلاش‌ها منجر به پایان چالش‌های جنگ در افغانستان شود.


عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان هم در این دیدار بر حفظ دستاوردهای کشورش در روند صلح تاکید کرد و گفت که صلح مسئله مهمی است و مردم افغانستان امید دارند، اتحادیه اروپا در این روند با افغانستان همکاری کند.


وی تاکید کرد که تامین صلح به معنای عقب گرد افغانستان نیست بلکه برای سلامت کشور و حفظ نتیجه قربانی‌های مردم افغانستان خواهد بود.


موگرینی قرار است با رئیس جمهوری افغانستان نیز دیدار و در کنفرانس مشترک خبری شرکت کند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها