کد خبر: 280820
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۶ ۱۰:۴۷:۰۸
| |

برگزاری برنامه های فرهنگی بدون مجوز در کافه ها مشکل ساز است

معاون فرهنگی اداراه کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: برنامه هایی که فرهنگی که بدون مجوز در کافه های سنتی برگزار می شود ممکن است ناهنجاری های اجتماعی و اخلاقی به دنبال داشته باشد وایجاد مشکل کنند.

برگزاری برنامه های فرهنگی بدون مجوز در کافه ها مشکل ساز است
کد خبر: 280820
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۶ ۱۰:۴۷:۰۸

اعتمادآنلاین| عبدالرضاعالی پور افزود: مجوز کافه های سنتی از طرف اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری وغیر سنتی از طرف صنف مربوط صادر می شود.


وی اضافه کرد: براین اساس همه برنامه های فرهنگی که به صورت عمومی درکافه ها برگزار می شود مجوز آن را اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی می دهد.


وی بیان کرد: مسئولیت نظارت بر کار کافه ها برعهده اماکن است و تعطیلی کار برخی از کافه هایی که خلاف قوانین و مقررات برنامه هایی را اجرا می کنند برعهده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست.


عالی پور گفت: برگزاری برنامه هایی برخلاف عرف با توجه به بافت سنتی و فرهنگی حاکم بر جامعه باعث می شود خانواده ها تمایلی به حضور در برنامه های فرهنگی نداشته باشند.


عالی پور گفت: این درحالی است که استان بوشهر از استان های پیشرو در برگزاری کنسرت های موسیقی صحنه ای است و در سال گذشته 400 کنسرت دراین استان برگزار شده است.


معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر افزود: اجرای برخی برنامه ها برخلاف عرف جامعه چهره شهر را ناپسند و ذهنیت مسئولان نسبت به برخی برنامه های فرهنگی خراب می شود.


وی تاکید کرد: برگزاری برنامه های فرهنگی در چارچوب قانون و با رعایت برخی اصول هیچ مشکلی ندارد و مسئولان نیز از این برنامه ها استقبال می کنند.


رئیس گروه گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تنها متولی صدور مجوز رستوان های سنتی است.


رضوان حیدری افزود: این رستوان ها موظف به رعایت الزامات سنتی گردشگری برای جذب هرچه بیشتر گردشگران هستند.


وی درباره برنامه های فرهنگی رستوان های سنتی گفت: درصورتی که از گروه های موسیقی مجوز دار استفاده کنند نیازی به گرفتن مجوز از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نظارت لازم را انجام می دهد.


وی گفت: در زمان حاضر 27 رستوران در سطح استان بوشهر با مجوز اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مشغول به فعالیت هستند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها