کد خبر: 280887
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۷ ۰۸:۳۰:۰۰
| |

مدیر عامل برج میلاد تهران در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین مطرح کرد:

افزایش 30 درصدی بازدیدکنندگان از برج میلاد در روزهای ابتدایی سال 98/ مشهدی‌ها و کرجی‌ها بیشترین بازدید را از برج میلاد داشتند/ 51.8 درصد از بازدیدکنندگان برای اولین بار از مجموعه برج میلاد بازدید داشته‌اند/ پیش‌بینی‌ما از بازدید نوروزی امسال چیزی در حدود

امیر آریا زند، مدیر عامل برج میلاد تهران اعلام کرد: طبق آمارها بیش از 30 درصد نسبت به سال گذشته افزایش بازدیدکننده داشتیم که در نوع خود یک رکورد شاخص و کم‌نظیر محسوب می‌شود.

افزایش 30 درصدی بازدیدکنندگان از برج میلاد در روزهای ابتدایی سال 98/ مشهدی‌ها و کرجی‌ها بیشترین بازدید را از برج میلاد داشتند/ 51.8 درصد از بازدیدکنندگان برای اولین بار از مجموعه برج میلاد بازدید داشته‌اند/ پیش‌بینی‌ما از بازدید نوروزی امسال چیزی در حدود
کد خبر: 280887
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۷ ۰۸:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| علیرضا اصغرزاده - امیر آریا زند در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین گفت: میانسالان و جوانان استقبال بیشتری از مجموعه برج میلاد می‌کنند به خاطر اینکه جذابیت‌های فرهنگی و هنری موجود در برج پاسخگوی نیازهای متنوع این قشر از جمعیت هموطنان و همشهریان عزیز است. در ادامه متن این گفت‌وگو را می‌خوانید:

*ابتدا می‌خواستیم تبریک نوروزی شمارا برای بینندگان اعتمادآنلاین داشته باشیم.

به نام خدا. خدمت همه شهروندان محترم سال نو هجری شمسی را تبریک عرض می‌کنم. امیدوارم ایام نوروز را خدمت خانواده‌های خود به خوبی و خوشی سپری کنند و سال خوبی را پیش رو داشته باشند.

*امروز برج میلاد در اکثر نظرسنجی‌ها به مقصد گردشگری مسافران نوروزی که از شهرستان‌ها به تهران سفر می‌کنند تبدیل شده است، برای رسیدن به این منظور چه اقداماتی انجام دادید؟

برج میلاد به‌عنوان چشم‌وچراغ تهران و به‌عنوان نماد تهران مدرن قطعاً مورد توجه اکثر گردشگران داخلی و خارجی و همچنین هم‌وطنانمان از سرتاسر کشور عزیزمان در بازدید از تهران است و جذابیت‌های گردشگری و همچنین امکانات و برنامه‌هایی که در جشنواره نوروزی برج میلاد پیش‌بینی شده خودبه‌خود شهروندان و بازدیدکنندگان و گردشگران را به اینکه حداقل یک نصف روز از تعطیلات نوروزی خود را در برج میلاد سپری کنند، تشویق می‌کند تا از امکانات فرح‌بخش این مجموعه برای پربارتر شدن تعطیلات خود استفاده کنند. طبیعی است که ما پیش‌بینی‌های لازم را پیش از تعطیلات نوروز انجام دادیم و برنامه‌های شاد و متنوعی را تدارک دیده‌ایم و امیدواریم حاصل کار طوری باشد که شهروندان ما با رضایت کامل از این مجموعه بازدید کنند و ان شاالله به سایر هم‌وطنان معرفی کنند.

برای بازدیدهای آتی سعی کردیم تمام ظرفیت‌های زیرساختی مجموعه و همچنین بهره‌برداری مجموعه را بسیج کنیم تا اقامتی خوش و خاطره خوبی را در طول سال 98 همراه همه هم‌وطنانمان از برج میلاد به یادگار بگذاریم.

*ششمین دوره جشنواره نوروزی تا به این لحظه چطور بود؟

افتخار دارم که به اطلاع مخاطبان شما برسانم خوشبختانه با مسرت و باکمال افتخار امسال در چند روز گذشته از آغاز جشنواره نوروزی نوروزگاه برج میلاد استقبال بسیار وسیع و چشمگیری از سوی بازدیدکنندگان داشتیم. طبق آمارها بیش از 30 درصد نسبت به سال گذشته افزایش بازدیدکننده داشتیم که در نوع خود یک رکورد شاخص و کم‌نظیر نسبت سال‌های گذشته محسوب می‌شود.

*در چند روز نخست جشنواره نوروزی چه جمعیتی از برج میلاد بازدید کردند؟ آیا آمار بیشترین بازدید شهرستانی‌ها به تفکیک مشخص شده است؟

تحلیلی را همکاران ما در روز اول و دوم جشنواره نوروزی تهیه کردند و در اختیار من قراردادند که به تفکیک، جنسیت و تحصیلات و شهرستان‌ها و حتی مناطق شهرداری تهران و مشاغل و سنین بازدیدکنندگان و همین‌طور طریقه آشنایی آن‌ها با برج میلاد مشخص شده است. شاید برای مخاطبان شما جذاب باشد که عنوان کنم 32.5 درصد زنان و 63.5 درصد مردان در طول روز اول و دوم جشنواره طبق بررسی ما از برج میلاد بازدید کردند که تحصیلات آن‌ها 2.8 درصد دکتری، 13.1 درصد فوق‌لیسانس و نزدیک به30 درصد لیسانس، 11 درصد فوق‌دیپلم و 37 درصد دیپلم و 5 درصد زیر دیپلم بوده است.

به ترتیب اگر بخواهیم از ذکر نام تمامی شهرها صرف‌نظر کنیم نزدیک به 44 درصد شهروندان تهرانی و بعد از آن مشهدی‌ها با 6.2 درصد، کرج با 8.8 درصد، اهواز با 4.4 درصد، شیراز با 5.3 درصد، تبریز با 3.5 درصد، مازندران و زنجان با 2.7 درصد و سایر شهرستان‌ها در حدود 2 درصد و 1.8 درصد ترکیب بازدیدکنندگان برج میلاد را تشکیل دادند.

تفکیک مناطق شهرداری تهران که شاید برای بخشی از مخاطبان شما جذاب باشد را اگر بخواهیم ارائه کنیم، از منطقه 2 شهرداری تهران حدود 15 درصد بازدید داشتند چرا که برج میلاد در محدوده سرزمینی منطقه 2 قرار دارد و شهروندان این منطقه مجاوران و همسایگان برج میلاد تلقی می‌شوند که بالاترین بازدید را داشتند. 12.6 درصد از منطقه 5 شهرداری تهران، حدود 5 درصد از منطقه 12، حدود 2.6 درصد از منطقه 10، حدود 4.2 درصد از منطقه 17، 3.1 درصد از منطقه 20، 8.4 درصد از منطقه 21، 5.7 درصد از منطقه 22، 7.9 درصد از منطقه 4، 4.6 درصد از منطقه 6 و به همین ترتیب سایر مناطق با درصدهای کمتر از برج میلاد بازدید داشتند.

تعداد بازدیدکنندگانی که برای اولین‌بار از مجموعه برج میلاد بازدید می‌کردند 51.8 درصد بوده است و 48.2 درصد نیز بیش از یکبار بازدید کردند. این آمار نشان‌دهنده این است که برج میلاد مقصد گردشگری است که باید بیش از یک بار به آن مراجعه کرد و ظرفیت این را دارد که در دوره های مختلف شهروندان محترم مراجعه کنند و از امکانات آن لذت برده و استفاده کنند.

از ترکیب شغلی بازدیدکنندگان هم اگر بخواهیم آماری ارائه دهیم، 15 درصد خانه‌دار، 7.5 درصد بازنشسته، نزدیک به 30 درصد کارمند، 31 درصد مشاغل آزاد و دانشجویان 7.5 درصد و محصلین 1.9 درصد و معلمین، وکلا و کارگران نیز با درصدهای کمتر ترکیب بازدیدکنندگان را تشکیل می‌دهند.

ترکیب سنی بازدیدکنندگان نیز بدین صورت است که حدود 5.3 درصد از بازدیدکنندگان زیر 20 سال بودند، 26 درصد بین 20 تا 30 سال، نزدیک به 30 درصد بین 30 تا 40 سال، 20 درصد 40 تا 50 سال، 14.9 درصد 50 تا 60 سال و حدود 3.5 درصد بالاتر از 60 سال هستند. در واقع این آمار نشان می‌دهد که میانسالان و جوانان استقبال بیشتری از مجموعه برج میلاد داشتند به خاطر اینکه جذابیت‌های فرهنگی و هنری موجود در برج پاسخگوی نیازهای متنوع این قشر از جمعیت هموطنان و همشهریان عزیز است.

به لحاظ اینکه مردم به چه صورت با برج آشنا می‌شوند نیز آماری در اختیار داریم که تبلیغات مجازی 3.8 درصد و تبلیغات رسانه‌ای 6.7 درصد، تبلیغات محیطی 18 درصد، دوستان و آشنایان 41.9 درصد و تجربه سال‌های گذشته نیز 29.5 درصد از اسباب آشنایی بازدیدکنندگان با مجموعه برج میلاد را تشکیل می‌دهد. این آمار نشان می‌دهد که تجربه خوش بازدید می‌تواند توالی و تکرار بازدید شهروندان محترم را در پی داشته باشد و ما تلاش خود را خواهیم کرد تا آنجا که می‌توانیم این اتفاق و خاطره خوش را برای هموطنان عزیز رقم بزنیم.

*برنامه شما برای پروژه جهانی ساعت زمین چیست؟

در سال‌های گذشته با سایر نهادهای بین‌المللی که در این برنامه شرکت کردند همکاری کرده‌ایم. امسال هم پیش‌بینی‌های لازم را به عمل آورده‌ایم و به لحاظ محیطی و محتوایی تلاش خواهیم کرد یکی از مشارکت‌کنندگان این رویداد در عرصه بین‌المللی باشیم.

*به عنوان آخرین سوال پیش‌بینی می‌کنید با توجه به اینکه تعطیلات نوروزی 16 روز است چه تعداد بازدیدکننده از مجموعه برج میلاد داشته باشید؟

بر اساس شمارش خودروهایی که وارد مجموعه شدند و در واقع پارکینگ‌هایی که در طول شبانه روز در اختیار این خودروها قرار گرفته در سنوات گذشته برآورد ما چیزی در حدود یک میلیون و 700 هزار نفر بازدید نوروزی بوده است. ترند بازدید را که امسال نگاه کنیم فعلا در چند روز ابتدایی نسبت به سال گذشته چیزی در حدود 30 درصد افزایش بازدید داشتیم.

احتمالا در روزهای آتی هموطنان شهرستانی که بازدیدهایشان در نیمه اول تعطیلات انجام می‌شود، پایان پذیرد و امیدواریم که با پایان یافتن دور اول تعطیلات نوروزی و آغاز بازگشت تهرانی‌هایی که برای گذراندن دوره تعطیلات خود به شهرستان‌ها سفر کردند و همچنین آغاز برنامه‌های فرهنگی کنسرت‌ها و امثالهم این تعداد بازدید در نیمه دوم تعطیلات نوروزی بیشتر شود و البته برنامه‌های متنوعی هم تدارک دیدیم. امیدواریم که نسبت به سال گذشته این رشدی را که در چند روز اخیر تجربه کردیم در انتهای جشنواره نوروزی هم مشاهده کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها