کد خبر: 280892
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۷ ۰۸:۰۸:۵۴
| |

یک هزار میلیارد خسارت، ماحصل سیل برای قائمشهری‌ها

فرماندار قائمشهر، گفت: برآورد اولیه نشان می دهد بارندگی شدید اواخر سال گذشته و امسال یکهزار میلیارد ریال به این شهرستان خسارت وارد کرد.

یک هزار میلیارد خسارت، ماحصل سیل برای قائمشهری‌ها
کد خبر: 280892
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۷ ۰۸:۰۸:۵۴

اعتمادآنلاین| بارش شدید باران که از عصر روز یک شنبه( 26 اسفندماه سال گذشته ) در مازندران شروع شد و تا چهارشنبه قبل از سال جدید ادامه داشت، باعث بروز خسارت هایی به بخش های مختلف کشاورزی و زیر ساختی در مازندران از جمله شهرستان قائمشهر شد.


مهدی محمدی افزود: این خسارت به بخش های زیرساختی، مزارع کشاورزی، جاده های روستایی، پل ها، خانه های مسکونی و شبکه گاز قائمشهر وارد شده است.


وی با اعلام اینکه پل های تالارپشت، سوخته کلا و بالارستم تخریب شده است، گفت که برآورد هزینه ساخت این پل ها 12 میلیارد تومان است.


فرماندار قائمشهر با تاکید براینکه برای جلوگیری از طغیان رودخانه ها نیازمند لایروبی و ساماندهی 2 رودخانه اعم از تلار و سیاه رود در این شهرستان هستیم، گفت: لایروبی رودخانه ها در این شهرستان نیازمند هزینه است تا بتوانیم با تکمیل لایروبی جلوی طغیان رودخانه و تخریب پل ها را بگیریم.


محمدی از بازدید روز سه شنبه خود از روستای 'گیله کلا' و 'موارم کلا' اشاره کرد و ادامه داد: پل این 2 روستا به دلیل بالا بودن آب رودخانه با افتادگی پایه پل مواجه است.


وی با بیان اینکه بارندگی به بخش های کشاورزی اعم از کلنی ها زنبور عسل، مزارع کلزا ، گندم و پل بین مزارع 16 میلیارد تومان خسارت وارد کرده افزود: خسارت وارده به بخش گاز هم یک میلیارد و 850 میلیون تومان بوده است.


فرماندار قائمشهر میزان آسیب دیدگی به منازل مسکونی را بیش از یک هزار واحد اعلام کرد.


شهرستان قائمشهر در استان مازندران حدود 303 هزار نفر جمعیت دارد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها