کد خبر: 281026
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۸ ۱۱:۰۲:۲۱
| |

حسین کنعانی مقدم:

دولت بزرگترین مانع تولید در کشور است

کارشناس مسائل سیاسی با بیان انیکه دولت به جای اقتصاد مقاومتی، مقاومت اقتصادی می‌کند، گفت: باید موانع باید برطرف شود تا بتوانیم به تولید دست یابیم.

دولت بزرگترین مانع تولید در کشور است
کد خبر: 281026
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۸ ۱۱:۰۲:۲۱

اعتمادآنلاین| ‌ حسین کنعانی مقدم کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به نامگذاری سال 98 به نام «رونق تولید»، گفت: در 10 سال گذشته شعارهایی که انتخاب می‌شد عمدتاً اقتصادی بود و هر کدام از آنها قطعه‌ای از پازل بود که باید به هم پیوسته می‌شد تا اقتصاد کشور را به رونق اقتصادی برساند.

وی تولید از مهمترین عواملی است که اقتصاد کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد، گفت: اگر بتوانیم زنجیره‌های تولید و حلقه‌های مفقوده آن را پیدا کنیم، به گونه‌ای که هم افزایی اقتصادی در بخش تولید ایجاد شود قطعاً می‌توانیم بگوییم یک مرحله جدی از اقتصاد را سپری کرده ایم.

کنعانی مقدم تصریح کرد: اگر قدرت اقتصادی نداشته باشیم نمی‌توانیم در جنگ اقتصادی با دشمن مقابله کنیم.

وی با بیان اینکه اگر موانعی که بر سر راه تولید وجود دارد برداشته نشود نمی‌توان کار کرد، افزود: بزرگترین مانع خود دولت است؛ دولت به جای اقتصاد مقاومتی، مقاومت اقتصادی می‌کند؛ به عبارت دیگر به جای اقتصاد مقاومتی در مقابل اقتصاد مردمی که باید وارد عرصه، شود مقاومت می‌کند و به عنوان رقیب در مقابل مردم ظاهر می‌شود، به همین جهت این موانع باید برطرف شود تا بتوانیم به تولید دست یابیم.

رئیس کمیته اصل 44 دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: به عنوان مسئول کمیته اصل 44 مجمع در جریان گزارش‌ها هستم، گزارش‌هایی که برای ما ارسال می‌شود حاکی از آن است، دولت حاضر نیست از تصدی گری کناره گیریکند در صورتی که طبق اصل 44 دولت باید امکاناتی را که در اختیار دارد به مردم واگذار کند تا اقتصاد مردمی شود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها