اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه اسلامی:

پایان سال 97 مشخص شد که این دولت نمی‌تواند مشکلات را حل کند/ مردم نه حوصله اصلاح‌طلبی را دارند و نه اصولگرایی/ ملت با هم مدارا کنند/کسی که در سعدآباد بنشیند نمی‌تواند به فکر ملت باشد

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: بالاخره این دولت همین امسال هم این کشور را اداره کرد، گرچه با سختی. بالاخره امسال نه تحریم‌ها برداشته شد نه برجام اجرا شد بلکه بدتر هم شد و تحریم‌ها را اضافه هم کردند و حالا هم دارند فشار می‌آورند که شما پالرمو و اینستکس را بپذیرید.

پایان سال 97 مشخص شد که این دولت نمی‌تواند مشکلات را حل کند/ مردم نه حوصله اصلاح‌طلبی را دارند و نه اصولگرایی/ ملت با هم مدارا کنند/کسی که در سعدآباد بنشیند نمی‌تواند به فکر ملت باشد
کد خبر: 281056
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۸ ۱۳:۲۲:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ اسدالله بادامچیان در پاسخ به این سوال که با توجه به شرایط موجود چگونه می‌توانیم مشارکت مردم را در انتخابات سال آینده حفظ کنیم؟، گفت: سال 97 مشکلات فراوانی برای ملت پدید آمد و دلایل آن هم برای مردم روشن شده است. یعنی همه می‌دانند، ازجمله سیاست‌های غلط دولت و مسئولیت دادن به افرادی که ولو در جایی دیگر مفید باشند و در این بخش نمی‌توانند مفید باشند، منحصر شدن دولت در تیپ اصلاح‌طلب اعتدالی که طبعا او را از استفاده از همه نیروها محروم کرده، برخوردهای منفی با دیگران مثل اینکه هرچه که وضع شد گفتند که «دولت قبلی»، خب دولت قبلی هم مثل شما و شما هم مثل دولت قبلی، حالا اگر دولت بعدی آمد لابد او هم می‌گوید دولت قبلی، چرا این چنین است؟

آخر سال 97 مشخص شد که این دولت نمی‌تواند مشکلات را حل کند

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: دولتی که سر کار آمده برای این می‌آورندش سر کار که بتواند مشکلات را حل کند و کشور را به طرف پیشرفت ببرد به ویژه درمورد سیاست‌های ارزی و سیاست‌های غلط بودجه نویسی و سیاست‌های غلط اقتصادی. آخر سال هم مشخص شده که این دولت نمی‌تواند این مشکلات را حل کند. درحالی که در کشور همه می‌دانند و خود دولت هم می‌داند و بقیه هم می‌دانند که ما مشکل لاینحل نداریم. با این ملت عظیم که در 22 بهمن حضورش را نشان داد، با این رهبر مقتدر جهانی و با این تحصیل‌کرده‌ها و نیروهای مدیر خوبمان در سراسر کشور و با همسایگی 15 کشور اصلا تحریم برای ما به هیچ وجه قابل اجرا نیست چون ما مرز داریم و از مرزمان هم می‌توانیم همه چیز بیاوریم و ببریم.

مردم به دنبال این می‌گردند که سال آینده چه کسی در مجلس مشکلاتشان را حل کند

وی تصریح کرد: ما بدهی عقب افتاده خارجی یک دلار هم نداریم و آمریکا و حتی در دولت ترامپ 20 ترلیون دلار بدهکار شده است، اروپا که لنگ است، انگلیس که در آتش مشکلات اقتصادی است و فرانسه هم که ملتش می‌گویند اصلا شماها را دیگر نمی‌خواهیم و یک نظام جدید می‌خواهیم. بنابراین در چنین وضعیتی امسال گذشت؛ من همیشه هم در مواضع هفتگی اداره کل خود از دولت خواسته‌ام که برای مردم کار کند حداقل اگر مشکلات را با سیاست‌های صحیح اساسی حل نمی‌کند به کم درآمدها برسد، درحالی که دولت نمی‌خواهد با همین روش از دیگران کمک بگیرد.

مردم نه حوصله اصلاح‌طلبی را دارند و نه اصولگرایی

بادامچیان با اشاره به انتخابات مجلس یازدهم در سال 98 اظهار کرد: روشن است که سال آینده مردم در پی یک مجلسی می‌گردند که مشکلاتشان را حل کند و پیشرفت کشور را پیش ببرد و این سیاست‌های غلط را حل کند. مردم به دنبال این می‌گردند که چه کسی این مشکلات را حل کند. الان به نظر من نه اصلاح‌طلب مطرح است و نه این اصولگرایی مرسوم. یعنی الان اگر با توده مردم حرف بزنید نه حوصله اصلاح‌طلبی دارند و نه اصولگرایی این تیپی که می‌گویم. مردم به دنبال آن ارزش‌های انقلاب می‌گردند یعنی به دنبال ارزش‌گرایان می‌گردند. مردم به دنبال این می‌گردند که چه کسی می‌تواند با سلامت و پاکی کشور و ملت را با رهبری ولایت خوب اداره کند.

در مجلس آینده کسانی موفق می‌شوند که با خط ولایت فاصله نداشته باشند

این فعال سیاسی اصولگرا یادآور شد: سال آینده کسانی موفق می‌شوند که با برنامه باشند، کسانی موفق می‌شوند که با خط ولایت فاصله نداشته باشند، کسانی در مجلس آینده موفق می‌شوند که حرف برای گفتن داشته باشند، کسانی موفق می‌شوند که سابقه فساد مالی یا بریز و بپاش مالی نداشته باشند. یعنی ملت دیگر رسیده‌اند به اینجا که می‌گویند این آقایی که میلیاردی خرج می‌کند و می‌خواهد به مجلس بیاید این برای مردم کار نمی‌کند؛ چراکه اینقدر پول نصیبش نمی‌شود بلکه او می‌خواهد بیاید تا از روابط و امکانات نمایندگی ملت استفاده کند و در ابتدا این چند میلیاردی که خرج کرده را تامین کند و سپس به صورت مازاد سود خود را ببرد. پس این یک سرمایه‌گذار است که دارد اینجا سرمایه‌گذاری می‌کند تا سود ببرد و نماینده ملت نیست. به همین علت وقتی می‌خواهد سیاست‌ها و قوانین را بگذارد غیر از اینکه می‌خواهد نمایندگی خودش را حفظ کند به جیب خودش و باند و جناحش هم فکر می‌کند.

کسی که برود در کاخ سعدآباد بنشیند طبیعی است که نمی‌تواند به فکر ملت باشد

بادامچیان ابراز کرد: مردم به دنبال کسانی می‌گردند که پاک باشند. مردم در این زمینه به سوابق نگاه می‌کنند به زندگی‌شان نگاه می‌کنند. اگر دیدند این آقا یک آپارتمان دارد ولو در شمال شهر این طبیعی است یک آپارتمان است، اما اگر دیدند که یک کاخ دارد می‌گویند آدم در کاخ نمی‌تواند یاد فقرا و محرومین کند. رودربایستی نداریم کسی که برود در کاخ سعدآباد بنشیند طبیعی است که نمی‌تواند به فکر ملت باشد، کسی که ماشین آخرین مدل خارجی چند میلیاردی سوار می‌شود اصلا سوار شدن در آن ماشین نگاهش را به مردم عوض می‌کند، خودش عوض نشود بچه و خانواده‌اش عوض می‌شوند. بچه‌ای که در یک پیکان سابق سوار شود با اینکه در یک بنز آخرین سیستم بنشیند فرق می‌کند.

مردم در انتخابات سال آینده به سوابق کاندیداها نگاه می‌کنند

وی در پاسخ به این سوال که آیا مردم برای یافتن این افراد پاک و سالم نباید در بین همین اصولگرایان و اصلاح‌طلبان به دنبال چنین افراد و شاخصه‌هایی بگردند؟ چراکه این‌ دو جریان هستند که در کشور پیشینه دارند، گفت: نه اتفاقا مردم الان یک تیم جدید می‌خواهند. نه جدید به معنای اینکه برویم و استقراض کنیم، نه، یک تیمی که خودشان پاک هستند و لایق هستند و مدیر هستند. به دنبال یک حزب پاک می‌گردند دنبال یک حزب سالم می‌گردند. من الان با همه مردم ارتباط دارم و گزارش‌های گوناگون دارم و یک حزب هم داریم که در سراسر کشور حضور دارد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی افزود: به همین دلیل است که همه نمایندگان در مجلس به دنبال حزب می‌گردند. جامعه امروز دنبال یک حزب می‌گردد و می‌گوید یک حزب وقتی نماینده معرفی می‌کند خودش مسئولش است و حتما این‌ها را شناسایی و با این‌ها کار کرده است، وقتی وارد مجلس می‌شوند هماهنگ هستند و گیج نمی‌شوند که باید چکار کنند. اگر این حزب پاک و متدین و انقلابی باشد و تیشه رو به خودش نباشد مردم می‌گردند آن را پیدا کنند. مردم در مورد نماینده‌ای که می‌خواهند انتخاب کنند می‌خواهند ببینند این آدم خانه‌اش کجاست؟ خانواده‌اش چه کاره هستند؟ سوابقش چی هست؟ چقدر اطلاعات و برنامه دارد؟ سال آینده سال این است.

رجایی موتلفه‌ای بود و در دولتش از همه استفاده کرد

وی تصریح کرد: اگر ملت دقت کرد ودر انتخابش درست رفت مشکلات مملکت حل است، مملکت به سرعت رو به ترقی می‌رود مخصوصا در گام دوم. چرا؟ چون زمینه در گام اول ساخته شده است و اگر نه مثل همین امسال درگیر است. بالاخره این دولت همین امسال هم این کشور را اداره کرد، گرچه با سختی. بالاخره امسال نه تحریم‌ها برداشته شد نه برجام اجرا شد بلکه بدتر هم شد و تحریم‌ها را اضافه هم کردند و حالا هم دارند فشار می‌آورند که شما پالرمو و اینستکس را بپذیرید. این‌ها که دیروز می‌گفتند بدون امکانات برجام همه چیز گیر است کجایش گیر بود؟ 6 سال است که این‌ها در این تحریم دارند کشور را اداره می‌کنند. گیر است؟ خب بعد از این هم می‌توانند اداره کنند.

این فعال سیاسی اصولگرا بیان کرد: اگر یک گروه مقتدر قوی بیاید که پاک و سلامت باشد و به فکر جیب خودش و دار و دسته‌اش نباشد و به فکر ملت باشد، تعامل داشته باشد و از همه نیروها بتواند استفاده کند می‌تواند کشور را هم اداره کند مثل رجایی. رجایی موتلفه‌ای است و نخست وزیر شده آیا از همه استفاده نکرد؟ تعامل کرد. خب با حفظ ارزش‌هایش می‌تواند استفاده کند، رجایی که اصلاح‌طلب نبود یا باندبازی نمی‌کرد. اگر این کار انجام شود سال آینده سال این اقدامات است.

ائتلاف جمنا و موتلفه در ماه‌های آخر سال آینده مشخص می‌شود

وی در واکنش به این اظهارنظر که اصولگرایان در هر انتخابات چه ریاست جمهوری و چه مجلس با یک عنوان وارد صحنه رقابت می‌شوند، گفت: این حرکت جمعی‌شان است. هرگروهی در آغاز کار خودش را شروع می‌کند و نماینده‌هایش را تنظیم می‌کند و در انتها ملاحظه می‌کنند که آیا باید با هم یکی شوند؟ استکبار چه می‌خواهد بکند؟ سیاست‌های استکباری چیست؟ سیاست‌ باندهای داخلی چیست؟ قدرت‌طلب‌ها می‌خواهند چه‌کار کنند؟ این جیب‌ پر کن‌ها می‌خواهند چه‌کار کنند؟ درنتیجه راجع به این مسائل با هم همراه می‌شوند تا اینکه مملکت بتواند راه صحیحش را برود و این هم مربوط به ماه‌های آخر است.

بادامچیان در پاسخ به این سوال که آیا حزب موتلفه برنامه‌ای برای انتخابات مجلس برای سال آینده دارد؟؛ گفت: دارد، موتلفه از قبل همیشه معاونت دائم انتخابات در معاونت سیاسی دارد بنابراین همیشه برای انتخابات کار می‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد موتلفه با جمنا هم ائتلاف داشه باشد یا خیر؟، گفت: ائتلاف مربوط به ماه‌های آخر است. باید دید تکلیف چیست.

بادامچیان در پایان تاکید کرد: از ملت تقاضا می‌کنم اکنون که دولت نمی‌تواند آن‌چه را می‌گوید را انجام دهد در خرید و فروش و معاملات به خاطر انسانیت و ارزش‌های الهی و انسانی با هم مدارا کنند. کسانی که خانه اجاره می‌دهند و آن کسی که خانه اجاره می‌کند گرفتار است. کاسب و دیگران و مخصوصا طبقات کم درآمد از جمله کارمند و کاسب و کارگر به هم محبت کنند تا خدا برکتشان را بدهد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها