کد خبر: 281086
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۸ ۱۷:۴۳:۱۲
| |

جشن نوروز در مادرید

جشن نوروز با حضور ایرانیان مقیم و اسپانیایی های علاقمند به فرهنگ ایران زمین، در مرکز فرهنگی‌ 'ماتادرو' مادرید برگزار شد.

جشن نوروز در مادرید
کد خبر: 281086
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۸ ۱۷:۴۳:۱۲

اعتمادآنلاین| در این مراسم «حسن قشقاوی» سفیر کشورمان در اسپانیا در‌ سخنانی با تبریک سال نو و نوروز باستانی و گرامیداشت یاد و خاطره جان باختگان سیل های اخیر در مناطق مختلف کشور، گستره جغرافیایی نوروز و جشن ها و آئین های مربوط به آن در حوزه پیرامونی ایران را یادآور شد و بر اهمیت برگزاری همایش ها و مناسبت های فرهنگی و ‌هنری که معرف تاریخ و تمدن ایران زمین است، تأکید کرد.


وی همچنین به موضوع گشایش نمایشگاه آثار تاریخی و باستانی ایران در شهر آلیکانته به عنوان نگینی از جلوه های با عظمت و با شکوه تاریخی و تمدنی ایران اشاره و خاطرنشان کرد که این نمایشگاه با استقبال قابل توجه علاقمندان قرار گرفته و به حضار توصیه کرد که در فرصت مناسب از آن دیدار کنند.


علاوه بر‌ این، سفیر ایران توجه جدی به مسائل ایرانیان و ارتباط با آنها به عنوان یکی از سیاست های اصولی سفارت جمهوری اسلامی ایران را مورد تأکید قرار داد.


در ادامه، مراسم نواختن قطعاتی از موسیقی سنتی و نواهای اقوام مختلف کشورمان به مدت یک ساعت و ‌نیم توسط گروه موسیقی‌ سنتی سروش مولانا اجراء شد.


گروه موسیقی‌ فوق روز هفتم فروردین نیز در نمایشگاه آثار تاریخی و باستانی ایران در شهر آلیکانته هنرنمایی کرد که مورد استقبال علاقمندان قرار گرفت.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها