کد خبر: 281102
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۹ ۰۹:۳۰:۴۱
| |

دستور آمریکا برای قطع تجارت نفت با ونزوئلا

آمریکا به شرکت‌های بازرگانی و پالایشگاه‌های نفت سراسر جهان دستور داد تجارت با ونزوئلا را قطع کنند، در غیر این صورت با تحریم‌های واشنگتن مواجه خواهند شد.

دستور آمریکا برای قطع تجارت نفت با ونزوئلا
کد خبر: 281102
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۹ ۰۹:۳۰:۴۱

اعتمادآنلاین| این اقدام در راستای تلاش‌های آمریکا برای سرنگون کردن دولت نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا و حمایت از خوان گوایدو، رئیس جمهور خودخوانده این کشور انجام می‌گیرد در حالی که تجارت نفت ونزوئلا تحت تحریم‌های اعلام شده از سوی آمریکا ممنوع نیست.

آمریکا اوایل سال میلادی جاری صنعت نفت ونزوئلا را هدف تحریم‌های جدیدی قرار داد اما برخی از شرکت‌ها از هند، روسیه و اروپا همچنان سوخت مورد نیاز این کشور را تأمین می‌کنند.

واشنگتن می‌خواهد به تحویل بنزین و محصولات پالایشی مورد استفاده برای رقیق کردن نفت فوق سنگین ونزوئلا که امکان صادرات آن را فراهم می‌کند، پایان دهد. منابع آگاه به رویترز اظهار کرده‌اند سوخت جت و دیزل به دلایل بشردوستانه شامل تحریم‌ها نخواهند شد.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا در اوایل فوریه استفاده از سیستم مالی آمریکا در تجارت نفت با ونزوئلا را از آوریل به بعد ممنوع اعلام کرد. اما وزارت خارجه آمریکا هفته جاری به شرکت‌های خارجی اعلام کرد دامنه تحریم‌های ونزوئلا گسترده‌تر شده است.

به گفته منابع آگاه، وزارت خارجه آمریکا روشن ساخته است که هر گونه تجارت نفت خواه به شکل مستقیم باشد یا غیرمستقیم، نقض تحریم‌های واشنگتن به حساب خواهد آمد.

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد ما با شرکت‌های فعال در بخش انرژی درباره احتمال خطراتی که در معامله با شرکت دولتی PDVSA روبرو هستند، در تماس هستیم.

واشنگتن از نفوذ نفتی خود بیش از پیش استفاده می‌کند. مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس نفتی هیوستون از شرکت‌های انرژی خواست برای منزوی کردن ایران و ونزوئلا همکاری کنند.

طبق آمار رفینیتیو آیکان، صادرات نفت و سوخت ونزوئلا در نخستین ماه تحریم‌ها به 920 هزار بشکه در روز در مقایسه با بیش از 1.5 میلیون بشکه در روز در سه ماه پیش از آن رسید.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها