کد خبر: 281109
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۹ ۱۲:۳۰:۰۰
| |

اعتمادآنلاین گزارش می‌دهد

نگرانی لبنان از اقدام مشابه ترامپ برای کشتزارهای شبعا

لبنانی‌ها از احتمال اقدام مشابه دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن کشتزارهای شبعا به عنوان بخشی از خاک اسرائیل ابراز نگرانی کردند.

نگرانی لبنان از اقدام مشابه ترامپ برای کشتزارهای شبعا
کد خبر: 281109
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۹ ۱۲:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| لبنانی‌ها از احتمال اقدام مشابه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن کشتزارهای شبعا به عنوان بخشی از خاک اسرائیل ابراز نگرانی کردند.

به گزارش اعتمادآنلاین ، در شرایطی که روزنامه الاخبار لبنان از موافقت ضمنی مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا با ترسیم خط مرزی بین لبنان و فلسطین اشغالی با اشراف سازمان ملل متحد و مشارکت آمریکا خبر داد برخی دیگر از کارشناسان از احتمال تکرار سناریوی جولان برای کشتزارهای شبعا ابراز نگرانی کردند.

به نوشته این روزنامه پرتیراژ لبنانی، مسئولان لبنانی در حالی موفق به شنیدن این قول از پمپئو شدند که مسئولان سابق آمریکایی بارها بر مخالفت خود با حضور سازمان ملل در این فرایند تاکید و خواستار انجام این اقدام در قالب توافق 3 جانبه بین لبنان، اسرائیل و آمریکا شده بودند.

در مقابل کارشناسان از نگرانی مردم لبنان به ویژه ساکنان کشتزارهای شبعا و کفر شوبا در جنوب این کشور نسبت به تکرار سناریوی جولان برای این مناطق خبر دادند.

به اعتقاد امین حطیط، کارشناس لبنانی امور نظامی، زمانی که مسئولان لبنانی در سال 2000 از تیری رود لارسن، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور صلح خاورمیانه پرسیدند چه سرنوشتی در انتظار کشتزارهای شبعا است، او پاسخ داد: کشتزارهای شبعا عملا از هر سرنوشتی که جولان دچار آن شود تبعیت خواهد کرد.

به گفته این کارشناس همین اظهارنظر و نوع نگاه سازمان ملل متحد این نگرانی را به وجود می‌آورد که کشتزارهای شبعا نیز به سرنوشت جولان دچار شود.

امیل لحود، رئیس‌جمهور سابق لبنان هم در واکنش به اقدام رئیس‌جمهور آمریکا در به رسمیت شناخت الحاق جولان به اسرائیل آن را نه تنها هدف قرار دادن سوریه بلکه خطر بالفعلی برای حاکمیت و تمامیت ارضی لبنان توصیف کرد.

به اعتقاد کارشناسان لبنانی این تصمیم دونالد ترامپ تهدیدی برای حاکمیت لبنان محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها