کد خبر: 281139
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۹ ۱۵:۱۰:۴۴
| |

کنفرانس خبری مشترک وزرای خارجه ترکیه و روسیه

وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد این کشور تمامی اسناد و مدارک مرتبط با پرونده قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار و منتقد سعودی در داخل کنسولگری عربستان در استانبول را به ریاض داده است.

کنفرانس خبری مشترک وزرای خارجه ترکیه و روسیه
کد خبر: 281139
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۹ ۱۵:۱۰:۴۴

اعتمادآنلاین| مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در کنفرانس خبری مشترک با سرگئی لاوروف، همتای روس خود در آنتالیا گفت: تمامی اسنادی که درخصوص قتل خاشقجی در دست داشتیم را در اختیار عربستان گذاشتیم اما هنوز به هیچ‌ سندی از سوی عربستان در رابطه با تحقیقات دست نیافته‌ایم.

به گزارش خبرگزاری اسکای نیوز عربی، چاووش‌اوغلو همچنین تصریح کرد که قرارداد خرید سامانه دفاع موشکی "اس 400" از روسیه به قوت خود باقی است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: با روسیه درخصوص زمان تحویل سامانه‌های دفاع موشکی "اس 400" در حال رایزنی هستیم.

وزیر خارجه ترکیه در ادامه افزود: ما به این توافق پایبند هستیم و چیزی از قبیل فروش این سامانه به کشور سوم وجود ندارد زیرا ما آن را می‌خریم چون به آن احتیاج داریم.

وی درخصوص موضع آمریکا در خصوص خرید سامانه دفاعی از روسیه گفت: مخالفت کشور سوم با توافق امضا شده میان روسیه و ترکیه نقض قوانین بین‌المللی قلمداد می‌شود.

چاووش‌اوغلو همچنین تاکید کرد که ترکیه روز به روز از تقویت روابط دوجانبه با روسیه خرسند می‌شود.

از سوی دیگر، لاوروف در کنفرانس مطبوعاتی خود با چاووش‌اوغلو اعلام کرد که تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر جولان یک نمایش عامدانه برای طفره روی از هرگونه بازخواست است.

لاوروف گفت: من احساس می‌کنم این امر دلیلی بر عدم بازخواست است و تهدیدات، هشدارها و تحریم‌ها به صورت کلی همگی ابزارهای مورد استفاده آمریکا در سیاست خارجه این کشور هستند که امری نگران‌کننده است.

لاوروف تصریح کرد که مانند این رویکرد آمریکا درقبال قوانین بین‌المللی را می‌توان در همه جا به ویژه در خروج آمریکا از برجام و وضعیت ونزوئلا مشاهده کرد.

کشورهای عربی، اروپایی و دیگر کشورها نسبت به تصمیم آمریکا مبنی بر به رسمیت‌شناختن حاکمیت اسرائیل بر جولان ابراز تاسف کردند. این تصمیم روند صلح در خاورمیانه را به نابودی می‌کشاند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها