کد خبر: 281143
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۹ ۱۵:۵۷:۲۵
| |

شهردار ارومیه نگرانی بابت آب گرفتگی معابر را منتفی دانست

شهردار ارومیه گفت: طی هفت سال گذشته، 300 کیلومتر کانال برای هدایت آب‌های سطحی در شهر ارومیه ایجاد شده و هیچ نگرانی بابت آب گرفتگی معابر وجود ندارد.

شهردار ارومیه نگرانی بابت آب گرفتگی معابر را منتفی دانست
کد خبر: 281143
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۹ ۱۵:۵۷:۲۵

اعتمادآنلاین| محمد حضرت پور با شکرگزاری از نزول بارش الهی، بیان کرد: زمانی با دغدغه خشکی دریاچه ارومیه مواجه بودیم که اکنون افزایش بارش های الهی امیدی برای سال های پرآبی برای دریاچه ارومیه است.

وی مدیریت صحیح آب های ناشی از بارش ها را نعمت و عدم مدیریت آن را بحران دانست و گفت: اگر امروز شاهد وقوع سیل در برخی نقاط هستیم ناشی از قهر طبیعت با بشر است .

حضرت پور با اشاره به اقدامات مدیریت شهری ارومیه جهت هدایت و کنترل آب های سطحی ناشی از بارش های جوی در سطح شهر اظهار کرد: شهرداری ارومیه در طول هفت سال گذشته بیش از 300 کیلومتر کانال در سطح شهر ساخته است.

وی با بیان اینکه تمام آب های سطحی که از دامنه ها به داخل شهر در اثر بارش ها سرریز می شود تحت کنترل است، بیان کرد: در طول هفت سال گذشته جهت ساماندهی آب های سطحی ساخت دو عدد لوله به طول 1200 متر در گلشهر یک و دو ، ایجاد کانال همراه با آب بند مابین طرزیلو و گلشهر با اختصاص 27 میلیارد تومان، ساخت کانال طرزیلو به عرض شش متر و ارتفاع سه متر، ساخت دو لوله 1200 متری جهت هدایت آب های سطحی در دیانت انجام شده است که این کانال ها آب را به رودخانه شهر چایی هدایت می کند.

شهردار ارومیه بیان کرد: تمام اقدامات صورت گرفته شده بر اساس مطالعات برای بارش ها به میزان 60 میلی متر جوابگو است و مشکلی را ایجاد نمی کند.

وی ابراز امیدواری کرد انشاالله برای مردم هیچ حادثه ای روی ندهد اما شهرداری ارومیه با تمام توان و ایجاد زیر ساخت ها که در طول چند سال گذشته انجام داده مشکلات ناشی از بارش ها را کنترل می کند.

شهردار ارومیه با بیان اینکه ارومیه به باغ شهر معروف است، اظهار کرد: قطع درختان و تفکیک های غیر مجاز در اینده باعث بروز مشکلات می شود لذا باید تلاش شود باغات خراب نشود چرا که در این صورت قهر طبیعت حال ما می شود.

وی اظهار کرد: در طول 7 سال گذشته با حمایت شورای شهر، استانداری و فرمانداری تلاش شده است که در مسیل های سیلاب ساخت و ساز صورت نگیرد.

شهردار ارومیه گفت: هیچ نگرانی از بابت مشکل آب گرفتگی در شهر نداریم و همچنین جهت ساماندهی آب های سطحی در طول سال چندین نوبت عملیات لایروبی انجام شده است.


منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها