آماده‌باش کامل استان ارک طی 48 ساعت آینده

استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه استان طی 48 ساعت در آماده‌باش کامل خواهد بود، گفت: خط قرمز استان جان انسان‌هاست و خسارت جانی در بارش‌های آینده پذیرفتنی نیست.

آماده‌باش کامل استان ارک طی 48 ساعت آینده
کد خبر: 281218
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۰ ۱۵:۰۲:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ سیدعلی آقازاده در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان مرکزی بیان کرد: در 48 ساعت آینده تمامی دستگاه‌های مرتبط با ستاد مدیریت بحران استان، فرمانداران، بخشداران و شهرداران در آماده‌باش کامل خواهند بود و ستاد مدیریت بحران نیز فردا ساعت 11 و عصر فردا نیز مجدد تشکیل جلسه خواهد داشت که باید تمامی اعضا ستاد حاضر باشند تا ضمن برنامه‌ریزی دستگاهی، ستاد با نظر جمعی تصمیم‌گیری لازم را داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه در این شرایط کنونی جان انسان‌ها از هر چیزی مهمتر است و در واقع جان افراد خط قرمز استان است، گفت: در صورت وقوع حادثه‌ای خسارات جانی و از بین رفتن انسان‌ها در حوادث به هیچ عنوان پذیرفته نیست. متأسفانه در سیل شیراز 20 نفر جان خود را به دلیل بی‌تدبیری مسئولان و بی توجهی خود مردم از دست دادند، ما مسئولان و این جمع به دلیل حفاظت از جان مردم شکل گرفته است و اگر سیل هم واقع شود باید جان انسان‌ها حفظ شود و این امر اولویت همه اعضای ستاد باشد.

آقازاده تصریح کرد: اعلام هشدار و آمادگی مسئولان محلی، خاصه در شهرستان‌ها و دستگاه‌های مرتبط با ستاد بحران باید در دستور کار قرار گیرد تا اگر طغیان رودخانه‌ای و یا شکستگی بند و سد خاکی انجام شد از قبل آمادگی ایجاد شده باشد چراکه پس از آن کوتاهی از هیچ فردی پذیرفته نم شود و این آمادگی نیز باید به مردم نیز منتقل شود تا در جای امن پناه گیرند.

وی با بیان اینکه می‌توان جلوی خسارت جانی را گرفت و باید با جدیت در این راستا اقدام کرد، افزود: بیش از 300 بند و سد خاکی و آبگیر در استان وجود دارد که اگر در طول 3 دهه اخیر توجهی به آنها نشده است به واسطه بارش‌های اخیر پرآب و خوشبختانه مورد پایش و پیمایش قرار گرفته‌اند، پایش و پیمایش‌های انجام شده در یک هفته اخیر و بررسی وضعیت این بندها با تمامی جزئیات، مشکلات و … باید در ستاد مدیریت بحران استان مستندسازی و ثبت سوابق شود شود و نسخه‌ای از آن در اختیار شهرستان‌ها نیز قرار گیرد.

استاندار مرکزی بر لزوم بازدیدهای مستمر سالانه از این بندها و سدهای خاکی در استان تاکید و برای رفع اشکالات موجود تاکید کرد و گفت: در صورت نیاز اعتباری از منابع استان جهت رفع مشکلات اختصاص یابد. بی‌مسئولیتی در این راستا پذیرفته نیست باید مسئولیت این بندها و سدها و آبگیرها به دستگاه‌های مرتبط سپرده شود، مستمرا در طول سال بازدید و رفع مشکل شوند.

وی در خصوص امکانات و ماشین‌آلات موجود در استان گفت: طبق اعلام راهداری استان 285 دستگاه ماشین‌آلات در استان در اختیار است که فرصت مناسبی برای مدیریت بحران استان قلمداد می‌شود، در این ایام باید لیست ماشین‌آلات از همه شهرستان‌ها همراه با رانندگان تهیه و آماده‌باش باشند، در محلی مشخص تجمیع شوند تا در صورت نیاز مورد استفاده استان و حتی دیگر استان‌های همجوار قرار گیرند و فرمانداران نیز از وضعیت شهرستان‌های پایش منطقه‌ای داشته باشند.

آقازاده با اشاره به اتحاد و همبستگی مجموعه دستگاه‌های استان مرکزی که منجر به قدردانی معاون اول رئیس جمهوری از این وحدت و گزارشات ارسالی شد، اضافه کرد: تمامی دستگاه‌ها شبانه‌روزی خدمات‌رسانی داشتند و مردم نیز با همه توان تلاش کردند، امروز مشکلی در حوزه ماشین‌های کمک‌دار نداریم و سازمان‌های مردم نهاد و سازمان‌های خدمات‌رسان بی‌منت برای مردم تلاش داشتند که البته مسئولان وظیفه ذاتی خود را انجام دادند.

استاندار مرکزی بیان کرد: با توجه به سامانه بارشی در طول 48 ساعت آینده و موج بارشی بعدی که از روز جمعه هفته جاری وارد استان می‌شود، تمامی دستگاه‌ها آماده‌باش کامل خواهند بود، بارش‌ها رحمت الهی است و اگر شاهد خسارت هستیم ناشی از دست کاری‌های بشر در طبیعت است، اما باید شاکر این نعمت و رحمت الهی بود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها