کد خبر: 281255
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۰ ۱۸:۳۲:۵۶
| |

سد کبار قم سرریز شد

دادستان عمومی و انقلاب قم گفت: پس از سرریز کردن سد کبار قم، به دلیل وجود خطرات احتمالی، دستور قضایی مسدود سازی ورودی به منطقه مذکور به اداره راهدار و حمل و نقل جاده ای صادر شد.

سد کبار قم سرریز شد
کد خبر: 281255
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۰ ۱۸:۳۲:۵۶

اعتمادآنلاین| مهدی کاهه در گفت و گویی افزود: در راستای احیای حقوق عامه و پیشگیری از بروز اتفاق های احتمالی بر اثر بارندگی ها، دادستانی دستورهای قضایی لازم را به اداره های ذیربط ابلاغ کرده است.


وی اضافه کرد: با توجه به تشکیل جلسه های ستاد بحران، با صدور دستور قضایی از جمله مسدود نمودن ورودی و خروجی‌ های رودخانه، حمل تمامی خوردروهای باقی مانده به پارکینگ‌ها، جلوگیری از عبور و مرور و نظارت بر فعالیت اداره های ذیربط، از بروز هرگونه مشکلی در قم جلوگیری به عمل آمد.


طی دوشنبه و سه شنبه هفته گذشته بیش از 40 میلی متر باران در قم بارید؛ سد قدیمی کبار دردشت کبار در نزدیکی زنبورک روستای خورآباد از توابع بخش کهک قم قرار دارد، بخش کهک درجنوب استان قم قرار دارد و فاصله آن تا قم 30 کیلومتر است.

وی ادامه داد: پس از نشست محور قم - جعفریه، اداره راهداری ملزم شد تا به صورت شبانه روزی و پیوسته تا زمان اصلاح کامل این محور جاده در محل حاضر باشد.


فرونشست محور قم - جعفریه بر اثر جاری شدن سیلاب ناشی از بارندگی های اخیر در اطراف این محور رخ داده است.


کاهه تصریح کرد: هشدارهای لازم به پلیس راه قم، شهرداری، ستاد بحران و راهداری و حمل و نقل جاده ای ابلاغ شد که با نظارت ویژه، خدمت رسانی به شهر را در دستور کار خود قرار دهند.


وی گفت: شهروندان به دلیل حجم بالای آب از آمد و شد در حریم رودخانه خودداری کنند و با توجه به ادامه آماده باش مسئولان ذیربط، جای هیچ گونه نگرانی در قم نخواهد بود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها