مدیرکل ارتباطات همراه اول خبر داد:

راه‌اندازی «سامانه هشدار شرایط بحرانی»/ ارسال بیش از 500 میلیون پیامک هشدار

مدیرکل ارتباطات همراه اول با اشاره به راه‌اندازی «سامانه هشدار شرایط بحرانی» گفت: پس از وقوع سیل در استان‌های شمالی کشور، با هماهنگی ستادهای بحران استانی، بیش از 500 میلیون پیامک تاکنون به مناطق تحت خطر و مناطقی که در آنها خطر سیل وجود داشت، ارسال شد و البته روند ارائه سرویس این سامانه همچنان ادامه خواهد داشت.

راه‌اندازی «سامانه هشدار شرایط بحرانی»/ ارسال بیش از 500 میلیون پیامک هشدار
کد خبر: 281338
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۱ ۱۵:۲۵:۴۶

اعتمادآنلاین| شاهین آرپناهی، مدیرکل ارتباطات همراه اول درباره اقدامات انجام شده توسط همراه اول پس از وقوع سیل در استان‌های شمالی کشور توضیح داد: اهم اقداماتی که همراه اول بعد از انتشار خبر سیل، در استان‌های شمالی و برخی دیگر از نقاط کشور انجام داد بر مبنای دو محور اساسی و کلان بود.

وی اظهار کرد: یکی از محورها، اقدامات مرتبط با خود اپراتور و فعالیت‌های اپراتوری و گام اول آن، حفظ پایداری ارتباطات بود.

مدیرکل ارتباطات همراه اول ادامه داد: همکاران ما و سایر متخصصان فنی صنعت ICT کشور به معنی واقعی کلمه، از جان مایه گذاشتند و این ارتباطات را در روزهای سخت به شکل پایدار حفظ کردند؛ البته چنین اقدامی با توجه به وجود محدودیت‌ها از جمله قطعی برق، شرایط بد جوی و آسیب‌های وارد شده به شبکه، کاری بسیار دشوار بود.

آرپناهی با اشاره به دشواری‌های حفظ ارتباط در شرایط بحرانی و آسیب‌دیدگی برخی سایت‌ها، اظهار کرد: با وجود تمامی این تنگناها و ناایمن بودن برخی مسیرها، همکاران ما حاضر شدند سختی‌ها و خطرها را به جان بخرند و خود را به سایت‌ها رسانده و ارتباطات را به شکل پایدار حفظ کنند.

وی خاطرنشان کرد: این را هم باید گفت، با وجود اینکه در شرایط بحران میزان ترافیک ارتباطی چندین برابر می‌شود، اما خدا را شکر توانستیم به بهترین شکل ممکن، پایداری ارتباطات را در آن وضعیت حفظ کنیم.

رایگان کردن مکالمات

مدیرکل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران با اشاره به رایگان کردن ارتباطات تلفنی (تماسی و پیامکی) برای مناطق سیل‌زده بیان کرد: برای اینکه مردم آن مناطق بتوانند بی‌دغدغه در روزهای بحرانی، به ارتباطات پایه دسترسی داشته باشند، مکالمه و پیامک درون و برون شبکه (به سمت تمامی اپراتورها) را برای آنها رایگان و همچنین تمدید کردیم.

وی همچنین درباره راه‌اندازی «سامانه هشدار شرایط بحرانی» توضیح داد: نکته دیگر در حوزه فنی، بحث راه‌اندازی سیستم هشدار شرایط بحرانی بود که همکاران ما به سرعت اقدام به راه‌اندازی آن برای نخستین بار کردند و بر این اساس با هماهنگی ستادهای بحران استانی، بیش از 500 میلیون پیامک تاکنون به مناطق تحت خطر و مناطقی که در آنها خطر سیل وجود داشت، ارسال شد و البته روند ارائه سرویس این سامانه همچنان ادامه خواهد داشت.

مدیرکل ارتباطات همراه اول این اقدامات را در حوزه فعالیت‌های ذاتی اپراتوری برای بهبود و ایجاد ثبات در شرایط دانست و تصریح کرد: اما نکته دیگر توجه توأمان ما به مقوله مسئولیت اجتماعی بود؛ زیرا کمک و یاری‌رسانی به مردم سیل‌زده را وظیفه خود می‌دانستیم.

آرپناهی با تأکید بر اینکه از ساعات اولیه بروز این حادثه تلخ، مدیران ارشد، معاونان و حتی اعضای هیئت مدیره همراه اول در مناطق حادثه دیده حاضر شدند، اظهار کرد: علاوه بر این ارتباطات پیوسته‌ای را با همکاران استانی‌مان داشتیم و تلاش می‌کردیم با شناسایی نیاز مردم، نسبت به رفع آنها در اسرع وقت اقدام کنیم.

وی یادآور شد: به عنوان مثال، در روزهای اول بخاطر شرایط خاص حاکم بر این مناطق، پوشک بچه کمیاب شده بود که بلافاصله به محض اطلاع از این موضوع، چند وانت پوشک تهیه و به منطقه ارسال شد؛ همچنین بخاطر سرمای هوا و شرایط جوی نیاز به پتو بود که ما بلافاصله هزار تخته پتو تهیه و به منطقه ارسال کردیم؛ مضاف بر اینکه در تهیه غذای گرم و تأمین مواد خوراکی آن مناطق با کمک خیرین مشارکت کردیم.

آرپناهی همچنین به گوشه‌ای دیگر از مجموعه خدمات این اپراتور در مناطق سیل‌زده اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه بسیاری از مردم با مشکل شارژ گوشی‌هایشان مواجه بودند، به محض اطلاع از این موضوع اقدام به ارسال 300 دستگاه شارژر به آن مناطق کردیم.

مدیرکل ارتباطات همراه اول در پایان خاطرنشان کرد: همراه اول با حضور به موقع در محل و توجه مستمر به نیازهای مردم، تلاش کرد سهم خود را در قبال جامعه در حد توان ایفا کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها