کد خبر: 281356
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۱ ۱۷:۱۸:۰۰
| |

عضو فراکسیون امید مجلس:

مجلس دهم نسبت به ادوار قبل کمتر توان حل مسئله داشت

سهیلا جلودارزاده عضو فراکسیون امید معتقد است مجلس دهم نسبت به دیگر دوره‎هایی که در آن حضور داشته، توانایی کمتری برای حل مسائل داشته است.

مجلس دهم نسبت به ادوار قبل کمتر توان حل مسئله داشت
کد خبر: 281356
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۱ ۱۷:۱۸:۰۰

اعتمادآنلاین| سهیلا جلودارزاده، نماینده مردم تهران گفت: مجلس دهم، مجلس جوانی بود و زمان زیادی را برای آشنایی با مسائل کشور و قانونگذاری گذراند. با این حال موفقیت‎هایی نیز داشت چراکه مجلس دهم، آیینه خواسته‎های نسل جوان درباره اشتغال بوده‎ است.

جلودارزاده در ارزیابی از مجلس دهم توضیح می‎دهد: این دوره از مجلس با انتظارات من متفاوت بود، اما در شرایط موجود، بیشتر از این نمی‎شد کار کرد. دولت روحانی، وضعیت دولت قبل را به ارث برده و بسیاری از شرایط و زیربناهایش نامناسب بود. درست هم نبود که بیش از حد به دولت فشار وارد کرد. از طرف دیگر، خود مجلس دهم توانایی حل مسئله کمتری نسبت به دیگر دوره‎هایی داشت که من در آن حضور داشتم.

او درباره پیش‎بینی‎اش از انتخابات آینده تصریح می‎کند که باید ببینیم قانون نهایی انتخابات چه خواهد شد. به‎نظرم اجرای انتخابات استانی، نتیجه مثبتی ندارد و نقش مردم هم در انتخابات کمتر خواهد شد. البته اگر عملکرد شورای نگهبان هم مانند قبل باشد مردم حضور کمتری خواهند داشت و انتخابات پرشور نمی‎شود.

جلودارزاده در پاسخ به این پرسش که آیا انتقادات به عملکرد نمایندگان لیست امید به کاهش حضور مردم در انتخابات منجر خواهد شد، می‎گوید: ممکن است چنین اتفاقی بیفتد و احتمال حضور کمتر مردم زیاد است، زیرا مردم ما با حضور در انتخابات مجلس 94 انتظار تغییر و تحول داشتند، اما در شرایط فعلی تنها توانستیم وضع موجود را حفظ کنیم.

این نماینده مجلس درباره موانع کار مجلس دهم بیان می‎کند: شرایط ناپایدار سیاسی یکی از موانعی بود که نگذاشت راه‎حل‎های اساسی و مطلوب ما در مجلس دهم اتفاق بیفتد. کشور ما، درحال گذار از دیکتاتوری به سمت دموکراسی است و البته همه کشورها هم یک دوره پنجاه‌ساله گذار داشته‎اند، ما نیز نباید خیلی از خودمان ناراضی باشیم، هرچند شرایط هم چندان رضایت‌بخش نیست.

او همچنین معتقد است مردم در شرایط گذار سیاسی و اجتماعی باید ساخته و سازگار شوند و توانمندی‎های لازم برای انتخاب، ایجاد سازوکارهای لازم مانند احزاب و همایش‎های سیاسی در آن‎ها ایجاد شود. علاوه بر این، اشتیاق لازم برای فعالیت‎های سیاسی و اجتماعی در مردم ایجاد شود. اما وقتی این آزادی‎ و اشتیاق تنها در گروه‎های محدودی ایجاد شود، سلامت حرکت و حضور مردم زیر سؤال می‎رود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها