رییس شورای شهر تهران:

با برخی پیمانکاران در سال 98 قرارداد جدید بسته نمی‌شود

محسن‌ هاشمی‌ رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه در سال 98 پرسنل شهرداری باید میزان کار خود را حداقل 30 درصد افزایش دهند، عنوان کرد: در سال جدید قرارداد برخی پیمانکاران تمام می‌شود و با بعضی از آنها قرارداد جدید نمی‌بندیم.

با برخی پیمانکاران در سال 98 قرارداد جدید بسته نمی‌شود
کد خبر: 281407
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۲ ۱۱:۱۳:۰۰

اعتمادآنلاین| محسن‌ هاشمی‌ با بیان اینکه بودجه سال 98 انقباضی بسته شده و ایرادش همین است، گفت: با توجه به تورم لجام‌گسیخته‌ای که در سال 97 داشتیم و با توجه به افزایش حقوقی که باید در سال جدید داشته باشیم، بودجه‌ای که انقباضی بسته شده و عدد آن 18 هزار و 800 میلیارد تومان است، حتما می‌تواند برای مدیریت شهر مشکلاتی را ایجاد کند.

رییس شورای شهر تهران ادامه داد: با چنین بودجه‌ای دیگر نمی‌توانیم به آن وسعت به طرح‌های عمرانی برسیم و هم در زوایای مختلف فرهنگی و اجتماعی به شهر رسیدگی کنیم؛ چراکه هزینه‌ها بالا می‌رود و بودجه انقباضی است. درنتیجه در محدودیت‌هایی قرار خواهیم گرفت، اما باید با تعامل و کار بیشتر این مسائل را حل کنیم.

وی افزود: این یعنی پرسنل بیشتر باید مقدار کاری را که در گذشته انجام می‌دادند، حداقل 30 درصد افزایش دهند تا بتوانند کمبود بودجه را جبران کنند.

هاشمی‌ با اشاره به قرارداد با پیمانکاران گفت: یکی از مسائلی که برای کاهش هزینه دیده شده است، کاهش همکاری با پیمانکاران است. ما حدود 66 هزار نفر پرسنل داریم و حدود 50 هزار نفر هم از طریق شرکت‌های پیمانکاری شهر را اداره می‌کنند. بنابراین یکی از راه‌حل‌ها برای کاهش هزینه‌ها می‌تواند این باشد که به جای استفاده از پرسنل پیمانکاری، از خود پرسنل شهرداری برای برخی کارها استفاده کنیم و به همین دلیل گفتم پرسنل شهرداری باید فعالیت خود را دوچندان کنند.

رییس شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا قرار است در سال جدید لغو قرارداد با پیمانکاران داشته باشیم، بیان کرد: به هر حال برخی قراردادشان تمام می‌شود و دیگر با آنها قرارداد جدید بسته نمی‌شود؛ وگرنه قرار نیست لغو قرارداد داشته باشیم.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درخصوص بودجه شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه شهرداری تهران گفت: بودجه این شرکت‌ها به نسبت سال گذشته زیاد نشده است. 8 هزار میلیارد تومان از بودجه این شرکت‌ها و سازمان‌ها در بودجه پیش بینی شده و آنها این بودجه را از طریق شهرداری دریافت می‌کنند. بنابراین بودجه شهرداری تهران با شرکت‌ها و سازمان‌ها از مرز 25 هزار میلیارد تومان عبور نمی‌کند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها