بن سلمان سناریوی خاشقجی را در مورد شکنجه فعالان زن عربستانی تکرار کرد

یک فعال معروف فضای مجازی از تلاش محمد بن سلمان برای فرار از رسوایی شکنجه زنان عربستانی از طریق متهم کردن یکی از شخصیت‌های عالیرتبه وزارت کشور عربستان خبر داد.

بن سلمان سناریوی خاشقجی را در مورد شکنجه فعالان زن عربستانی تکرار کرد
کد خبر: 281449
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۲ ۱۶:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| یک فعال معروف فضای مجازی از تلاش محمد بن سلمان برای فرار از رسوایی شکنجه زنان عربستانی از طریق متهم کردن یکی از شخصیت‌های عالیرتبه وزارت کشور عربستان خبر داد.

به گزارش اعتمادآنلاین ، مجتهد فعال معروف توییتری از داخل دربار سلطنتی سعودی اعلام کرد محمد بن سلمان به دنبال متهم کردن یکی از شخصیت‌های بارز وزارت کشور عربستان به نام «ع. هـ» برای این شکنجه است تا با این کار خود با یک تیر دو نشان بزند.

به اعتقاد مجتهد «ع. هـ» جزو بقایای دوره وزارت کشوری محمد بن نایف است و با وجود تمامی خوش‌خدمتی‌هایش تاکنون نتوانسته است اعتماد محمد بن سلمان را جلب کند. از این‌رو بن سلمان با این اقدام خود هم از مسئولیت این شکنجه‌ها شانه خالی می‌کند و هم از دست این فرد که همچنان مورد سوءظن است راحت می‌شود.

در ادامه این خبر آمده است بن سلمان کمیته‌ای پزشکی برای بررسی گزارش‌های منتشر شده در مورد شکنجه این زنان تشکیل و خبر آن را در اختیار رسانه‌های غربی و هیأت‌های مدافع حقوق بشر قرار داد. همچنین کمیته موازی را هم برای مشخص کردن عاملان این اقدام تشکیل داد و به اعضای کمیته دوم دستور داد «ع. هـ» را مسئول این اقدامات معرفی کنند.

مجتهد همچنین فاش کرد بن سلمان برای سرپوش نهادن بر مسئله شکنجه زنان عربستانی به دنبال صدور عفو پادشاهی برای تعدادی از این بازداشت‌شدگان و پرداخت غرامت مالی بزرگ به آنها به دلیل شکنجه و نه بازداشت است، زیرا از دیدگاه او بازداشت امری واجب اما شکنجه غیرقابل توجیه بود.

گفتنی است بن سلمان پیش از این نیز در مسئله خاشقجی با شانه خالی کردن از مسئولیت این اقدام عاملان را متهم به انجام سرخود این ترور معرفی کرده بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها