کد خبر: 281488
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۳ ۱۱:۰۹:۰۰
| |

وزیر آموزش و پرورش:

مدارس معمولان و پلدختر در وضعیت خطر هستند

در معمولان و پلدختر لرستان شدت سیل زیاده بوده و مدارس زیادی در حالت خطر قرار گرفته و آسیب دیدند.

مدارس معمولان و پلدختر در وضعیت خطر هستند
کد خبر: 281488
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۳ ۱۱:۰۹:۰۰

اعتمادآنلاین| وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در منطقه "معمولان" و "پلدختر" لرستان شدت سیل زیاده بوده و مدارس زیادی در حالت خطر قرار گرفته و آسیب دیده‌اند، گفت: اعتباراتی برای ایمن سازی و بازسازی مدارس پیش بینی شده است.

سیدمحمد بطحائی در جریان بازدید از مناطق سیل زده استان گلستان اظهار کرد: همکارانم تمام تلاش خود را به عمل آوردند که تا جایی که امکان دارد مدارس از شنبه آغاز بکار کنند.

وی افزود: البته در برخی موارد امکان ایاب و ذهاب دانش آموزان وجود ندارد و مدارس جایگزین پیش بینی شده است. 55 تا 60 کانکس بزودی به مناطق سیل زده می‌رسد؛ تجهیزات کلاسی نیز ارسال و مستقر شده است و آماده بازگشایی مدارس در 17 فروردین هستیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در برخی مناطق مشکلاتی وجود دارد و دچار آب گرفتگی هستند، گفت: در مناطقی که اسکان موقت برای مردم فراهم شده نیز مدارس جایگزین پیش بینی شده است.

بطحائی درباره وضعیت سایر استان‌های سیل‌زده نیز گفت: با توجه به اقداماتی که ما به تبع دولت انجام می‌دهیم، اولین اولویت حفظ سلامت و جان دانش آموزان است. ضمن آنکه باید در اولین فرصت مدارس را بازگشایی کنیم، تلاش می‌کنیم که بچه‌ها با عجله ما در به راه انداختن مدارس با مشکل روبرو نشوند.

وی ادامه داد: در معمولان و پلدختر لرستان شدت سیل زیاده بوده و مدارس زیادی در حالت خطر قرار گرفته و آسیب دیدند.

هنوز گزارش دقیق نداریم، اما امکانات ما برای مناطق سیل زده فراهم است. پیش بینی لازم برای تهیه و ارسال لوازم التحریر، کتاب، میز و نیمکت و … هم صورت گرفته است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اعتباراتی برای ایمن سازی و بازسازی مدارس نیز پیش بینی شده است، گفت: به محض آنکه مشکلات ناشی از این اتفاق طبیعی برطرف شود و مردم به خانه و زندگی‌شان بازگردند، آموزش و پرورش به ارائه خدمات آموزشی مشغول خواهد شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها