کد خبر: 281514
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۳ ۱۴:۰۱:۱۱
| |

رییس جمعیت هلال احمر:

وضعیت پل‌دختر بحرانی است

رئیس جمعیت هلال احمر آخرین وضعیت امدادرسانی به سیل‌زدگان در استان‌های غرب و جنوب غرب کشور را تشریح کرد و گفت: در پلدختر تلفات انسانی نداشتیم؛ ولی خسارات گسترده است و از مردم نیکوکار می‌خواهیم با ارسال کمک نقدی یاری‌رسان سیل‌زدگان باشند.

وضعیت پل‌دختر بحرانی است
کد خبر: 281514
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۳ ۱۴:۰۱:۱۱

اعتمادآنلاین| دکتر علی اصغر پیوندی، به اعلام جزئیات امدادرسانی به سیل‌زدگان در استان‌های غرب و جنوب غرب کشور پرداخت و اعلام کرد: با توجه به بارش شدید و طغیان رودخانه و سدها، متاسفانه سیل در ایلام، لرستان و خوزستان خساراتی به برخی شهرها وارد کرده است.

وی افزود: در ایلام، منطقه ماژین در محاصره آب است؛ از اولین ساعات امروز صبح با توجه به بهبود وضعیت جوی، شش فروند هلی کوپتر در محل مستقر شدند تا اقلام امدادی ارسال و نیروهای امدادی اعزام شوند. البته از قبل هم پیش بینی‌هایی شده بود و مواد غذایی و نیروی عملیاتی ارسال و اعزام شده بودند.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه در لرستان وضعیت بدتر و بارندگی شدیدتر بود، گفت: شهرستان پلدختر در محاصره آب و راه‌های ارتباطی بسته شده بود. با تلاش نیروهای امدادی یک راه امدادی زمینی به سختی باز شده است.

پیوندی ادامه داد: در لرستان، سه - چهار شهر عمده داریم که درگیر سیل هستند و 10 شهر دچار مشکل‌اند، ولیوضعیت پلدختر بحرانی و شدید است. همانظور که گفته شد یک راه زمینی باز شده و شش فروند هلی کوپتر با توجه به بهبود وضعیت و امکان تردد برای انتقال نفرات و اقلام اقدام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در ایلام 168 تیم علمیاتی و در پلدختر 29 تیم مستقر هستند، اظهار کرد: هدف ما امدادرسانی و نجات جان انسان‌ها و جلوگیری از تلفات و مصدومیت است و امید است با همکاری نیروهای امدادی و نیروهای مسلح، عملیات سریع‌تر انجام شود.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه در پلدختر تلفات انسانی نداشتیم، گفت: ولی خسارات گسترده است و از مردم نیکوکار می‌خواهیم با ارسال کمک نقدی، یاری رسان سیل زدگان باشند.

پیوندی ادامه داد: در خوزستان، وضعیت هنوز خوب نیست و آبی که از لرستان و ایلام به جنوب می‌رود، به شهرهای شمالی خوزستان سرازیر می‌شود. با افزایش آب سدها و سرریز آن، روستاهای زیادی زیر آب خواهند رفت.

وی با بیان اینکه تمهیدات اسکان 100 هزار نفر پیش بینی شده و امید است با ارسال اقلام امدادی مشکلی نباشد، گفت: هرچند خسارات قابل پیش بینی است.

رئیس جمعیت هلال احمر تاکید کرد: تمرکز امروز ما روی لرستان و شهر پلدختر است تا مردمی که در محاصره‌اند، نجات پیدا کنند. امید است همکاران ما با کمک دیگر نیروها بتوانند شرایط خوبی را برای امدادرسانی فراهم کنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها