19 سال حبس برای نظامی روس برای عضویت داعش

دادگاهی در روسیه یک نظامی سابق این کشور را به جرم عضویت در گروه تروریستی «داعش» به 19 سال زندان و خلع درجه نظامی محکوم کرد.

19 سال حبس برای نظامی روس برای عضویت داعش
کد خبر: 281619
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۴ ۱۳:۲۰:۰۷

اعتمادآنلاین| دادگاهی در منطقه «قفقاز شمالی» روسیه یک نظامی سابق این کشور را به جرم ارتباط با گروه تروریستی «داعش»، به 19 سال زندان محکوم کرد.

اتهامات «دنیس خیساموف»، متهم این پرونده که پس از برگزاری دادگاه از درجه سرهنگی خلع شد، شامل «آموزش جهت انجام فعالیت تروریستی» و «مشارکت در فعالیت‌های یک سازمان تروریستی» بود.

خیساموف اعتراف کرد در 10 عملیات گروه داعش در سوریه در بازه زمانی 2015-2016 نقش داشته است. در یکی از این اقدامات جهت تصرف پایگاه «الرأی» در شمال سوریه 8 نفر کشته و 13 نفر مجروح شدند. او همچنین اعتراف کرد در کشتارهای جمعی نقش داشته و 4 نفر را کشته است.

همچنین این فرد به 300 نیروی تازه وارد داعش در شهر «رقه» آموزش نظامی داده بود. او در سال 2016 با حمله به دفاتر تبادل ارزی در ترکیه 230 هزار دلار دزدیده و این مبلغ را به نیروهای داعش تحویل داده است.

این عضو سابق ارتش روسیه، ماه آوریل سال 2017 در ترکیه دستگیر و ماه آگوست همان سال به تاجیکستان و بعد از آن به روسیه منتقل شد.

دولت روسیه پیش از این هم اعلام کرده بود که چند صد نفر از اتباع این کشور به خصوص از منطقه قفقاز، برای پیوستن به گروه‌های تروریستی به سوریه و عراق سفر کرده‌اند. با شکست گروه تروریستی داعش، این افراد به مرور در حال بازگشت به روسیه هستند و بازداشت و محاکمه آن‌ها به یکی از اولویت‌های امنیتی مسکو بدل شده است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها