فشار عربستان بر خانواده لجین الهذلول، فعال زن سعودی

خانواده لجین الهذلول از فشار سازمان‌های امنیتی عربستان برای ساکت کردنشان پرده برداشت.

فشار عربستان بر خانواده لجین الهذلول، فعال زن سعودی
کد خبر: 281641
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۵ ۱۰:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| خانواده لجین الهذلول از فشار سازمان‌های امنیتی عربستان برای ساکت کردن آنها پرده برداشت.

به گزارش اعتمادآنلاین ، بعد از آنکه محمد بن سلمان موفق به ساکت کردن خانواده جمال خاشقجی شد، برادر و خواهر لجین الهذلول از فشار روزافزون سازمان‌های مختلف عربستانی برای مجبور کردنشان به سکوت خبر دادند.

ولید الهذلول در توییتر خود نوشت: افرادی که خود را نزدیک به دولت معرفی کردند با فشار بر خانواده‌ام به دنبال ساکت کردن من و خواهرم علیاء هستند.

او در ادامه نوشت باید به آنها بگویم اگر خواهرم لجین را دستگیر نمی‌کردید اصلا من اینجا نبودم. شما خودتان این راه را بر من تحمیل کردید، ما ماه‌ها سکوت کردیم اما مسئله حل نشد.

علیاء هم در توییتر خود نوشت: از همه طرف بر ما فشار وارد می‌شود تا ما ساکت شویم، خوب ما که ساکت بودیم اما بدترین شکنجه‌ها در زمانی رخ داد که ما سکوت کرده بودیم.

گفتنی است پدر لجین چندی پیش بعد از یک توییت انتقادآمیز نسبت به شکنجه دخترش ناپدید و حساب کاربری‌اش در توییتر نیز حذف شد.

این اخبار در حالی منتشر می‌شود که دیروز چهارشنبه 10 فعال زن عربستانی برای سومین‌بار در دادگاه حاضر شدند. در میان حاضران 3 فعال زن که در جلسه قبلی آزاد شده بودند نیز حضور پیدا کردند.

رویترز خبر داد مسئولین عربستان اجازه ورود دیپلمات‌ها و رسانه‌های گروهی خارجی از جمله خبرنگار این خبرگزاری را به داخل دادگاه ندادند.

گزارش سازمان‌های مدافع حقوق بشر نشان می‌دهد این افراد مورد شکنجه‌های شدید قرار گرفته‌اند.

جلسه بعدی دادگاه 2 هفته آینده برگزار و پیش‌بینی می‌شود تعداد دیگری از این فعالان به قید کفالت آزاد شوند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها