کد خبر: 281672
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۵ ۱۳:۳۷:۳۲
| |

تحریم‌های آمریکا موجب کاهش گردشگران خارجی ایران نشد

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اثر نداشتن تحریم‌های آمریکا بر رشد گردشگری ایران، گفت: میزان ورود گردشگر خارجی در سال 97 به ایران بی‌سابقه بود.

تحریم‌های آمریکا موجب کاهش گردشگران خارجی ایران نشد
کد خبر: 281672
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۵ ۱۳:۳۷:۳۲

اعتمادآنلاین| ولی تیموری روز پنجشنبه در خصوص تحولات مهم سال 97 حوزه گردشگری با اشاره به انتخاب تبریز از سوی سازمان کنفرانس اسلامی در سال 2018 به عنوان شهر گردشگری، اظهار داشت: سال گذشته در این شهر برنامه های ملی و بین المللی متنوع گردشگری برگزار شد.


وی گفت: سازمان همکاری اسلامی هر ساله یک شهر را به عنوان شهر گردشگری انتخاب می کند. مجمع همکاری آسیا، نیز شهر همدان را به عنوان شهر گردشگری کشورهای آسیایی انتخاب کرد که رویداد مهمی برای ایران بود.


معاون گردشگری، میزبانی ایران از اعضای سازمان جهانی گردشگری را در آبان 97، یکی دیگر از تحولات این معاونت اعلام کرد و افزود: در این مراسم بیشتر بخش های خصوصی حضور داشتند، کارگاه آموزشی برگزار و توافقات خوبی انجام شد.

ارائه سند راهبردی توسعه گردشگری به کمیسیون فرهنگی دولت


وی تدوین سند راهبردی توسعه گردشگری کشور را با کمک سازمان های مربوطه از دیگر فعالیت ها دانست و گفت: این سند برای تایید نهایی به کمیسیون فرهنگی دولت ارسال شده است. تهیه این سند از جمله وظایف سازمان میراث فرهنگی در برنامه ششم توسعه (برای اجرا از 1396 تا 1400) بوده است.


به گزارش ایرنا این سند با چشم انداز ایجاد یک چارچوب هماهنگ سیاستی برای اتخاذ رویکردی بین بخشی و یکپارچه برای دستیابی به توسعه پایدار گردشگری و با همکاری دستگاه های اجرایی، اساتید دانشگاهی و فعالان بخش خصوصی تنظیم شده است.


سند پیشنهادی بر عناصر موثر بر بخش گردشگری مانند مدیریت گردشگری، مسائل فضای کسب و کار این حوزه مهم فرهنگی-اقتصادی، زیرساخت های گردشگری، نیروی انسانی و فرهنگ سازی، مشکلات مربوط به اتباع خارجی و تبلیغات و بازاریابی و دیگر موارد تمرکز دارد.

هفت میلیون گردشگر خارجی در سال 97


تیموری سال 97 را سال بسیار خوبی برای بخش گردشگری کشور دانست و گفت: با وجود مشکلات و نگرانی های بخش خصوصی در پی خروج غیرقانونی آمریکا از برجام، در حوزه گردشگری بسیار خوب عمل کردیم.


«رویکرد ما از تمرکز برای ورود گردشگر اروپایی به گردشگر کشورهای منطقه تغییر کرد و توانستیم چالش و تهدید پیش رو را به فرصت تبدیل کنیم».


به گفته تیموری کاهش ارزش پول ملی سبب شد، بسته های سفر ایران نسبت به دیگر کشورها رقابت پذیر شود و حوزه گردشگری ایران رونق بیشتری بگیرد.


وی میزان ورودی گردشگران خارجی در 11 ماه امسال را بیش از هفت میلیون نفر اعلام کرد و افزود: ورود این میزان گردشگر خارجی به ایران بی سابقه است؛ آمار ورودی گردشگر خارجی در تمام سال گذشته، پنج میلیون نفر بوده است.


تیموری درباره گردشگر داخلی گفت: با وجود همه مشکلات اقتصادی سفرهای داخلی رونق خوبی داشته است و بر اساس برآورد ما با افزایش 20 درصدی گردشگری داخلی مواجه شدیم.


وی اظهار داشت: مقاصد گردشگری در جهان موفق بوده اند که از ابتدا در حوزه گردشگری داخلی موفق بودند.

ایجاد حساب های اقماری گردشگری کشور


معاون سازمان میراث فرهنگی ایجاد حساب های اقماری گردشگری کشور را از جمله های کارهای زیربنایی سال 97 عنوان کرد و افزود: در سال آینده می توان با استقرار این سیستم تغییرات اقتصادی و اجتماعی گردشگری کشور را مشخص کرد.


وی از پایان اقدامات برای ایجاد برند گردشگری ایران خبر داد و گفت: تمام کارهای اجرایی آن انجام شده و از سال آینده ایران صاحب برند گردشگری می شود.
تیموری از تهیه و تدوین طرح جامع آموزش گردشگری خبر داد و اظهار داشت: این آموزش ها نیز از سال آینده اجرایی می شود.


وی پیش از این در مورد برند یادشده به خبرنگار ایرنا گفته بود: در کشورهایی با صنعت گردشگری قدرتمندی از تصویر و لگو مشخص و ثابتی روی کالا و خدماتی قابل ارائه به گردشگران، بهره می برند تا متقاضیان با اطمینان از صحت و سلامت از آنها استفاده کنند. این تصور به گردشگران اطمینان می دهد که این کالا و خدمات مورد تایید مراجع مربوط به حوزه توریسم در ایران است.


معاون سازمان گردشگری میراث فرهنگی از تدوین دوباره برنامه ملی توسعه گردشگری خبر داد و گفت: این برنامه یک بار در سال 80 تهیه شده بود ولی امسال به روز شد و برنامه جدید برای گردشگری کشور تهیه و تدوین شده است

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها