جلال میرزایی، عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی:

نفوذ کشورهای فرامنطقه‌ای در خاورمیانه روزافزون است/ تلاش رژیم صهیونیستی برای اختلاف‌افکنی بین اعراب

جلال میرزایی، عضو فراکسیون امید مجلس گفت: امروزه مولفه نفوذ کشورهای فرامنطقه‌ای در کشورهای منطقه خاورمیانه رو به رشد است غرب آسیا به عرصه رقابت قدرت‌های جهانی تبدیل شده است.

نفوذ کشورهای فرامنطقه‌ای در خاورمیانه روزافزون است/ تلاش رژیم صهیونیستی برای اختلاف‌افکنی بین اعراب
کد خبر: 281774
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۶ ۰۹:۵۲:۳۱

اعتمادآنلاین| جلال میرزایی، عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت خاورمیانه و تحولات جدید در این منطقه، بیان کرد: امروزه منطقه غرب آسیا به عرصه رقابت قدرت های جهانی تبدیل شده و وضعیت آن با دو دهه گذشته متفاوت شده است.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در این راستا، اظهار کرد: این مهم در حالیست که برخی از بازیگران منطقه ای مانند سعودی ها، امارات متحده و غیره نیز استقلال نسبی خودشان را در برابر قدرت هایی مانند ایالات متحده از دست داده اند.

وی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی نیز درصدد گسترش نفوذ در کشورهایی همچون سعودی است لذا در حال زمینه چینی برای ایجاد شکاف بین کشورهای منطقه خصوصا بین کشورهای عربی هستند، ادامه داد: در این راستا می توان یادآور شد در گذشته اختلافاتی در نوع دیدگاه های سیاسی و بین المللی بین کشورمان و سعودی ها وجود داشت اما باب گفتگو باز بود اما اکنون رژیم صهیونیستی با مرعوب سازی این کشورها آنها را از همسایگان منطقه ای دور کرده است. حتی به نظر می رسد این وضعیت برای کشورهایی همچون عراق نیز ایجاد شود زیرا این شرایط به نفع اسرائیلی ها است.



این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه به وضوح می توان گفت مولفه نفوذ کشورهای فرامنطقه ای در کشورهای منطقه خاورمیانه رو به رشد است، تصریح کرد: در واقع قدرت های فرامنطقه ای می خواهند با استفاده ابزاری از این کشورهای فشارهای مختلفی را بر کشورهای مستقل در غرب آسیا اعمال کنند تا منافعشان را تامین کنند.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروزه شرایط خاورمیانه بر اساس تحولات رخ داده پیچیده است از این رو امیدواریم برخی از کشورهای منطقه ای که استقلالشان را از دست داده اند از زیر بار اعمال قدرت آمریکایی ها خارج شوند.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها