کد خبر: 281792
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۶ ۱۰:۲۹:۴۱
| |

چین خواستار رسیدن به یک توافق تجاری با آمریکا در سریع‌ترین زمان است

دونالد ترامپ در جمع خبرنگاران اعلام کرد که اگر آمریکا و چین ظرف چهار هفته آینده به یک توافق تجاری برسند، ملاقاتی با رئیس‌جمهور این کشور خواهد داشت.

چین خواستار رسیدن به یک توافق تجاری با آمریکا در سریع‌ترین زمان است
کد خبر: 281792
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۶ ۱۰:۲۹:۴۱

اعتمادآنلاین| «شی جینپینگ» رئیس‌جمهور چین خواستار رسیدن به یک نتیجه نهایی در مورد متن قرارداد تجاری چین و آمریکا در سریعترین زمان شده است.

روز گذشته «لیو هی» معاون نخست وزیر چین با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در واشنگتن دیدار کرد. بر اساس بیانیه نتایج این گفت‌وگوها مشخص شد که لیو هی پیام شفاهی شی جینپینگ را به ترامپ رسانده است.

بر اساس این بیانیه رئیس جمهور چین اظهار کرد که امیدوار است تا «تیم‌های دو کشور در مورد مسائل تجاری و اقتصادی بر اساس نگرانی‌های مشترک هر دو کشور توجه داشته باشند و در سریع‌ترین زمان ممکن نتیجه‌گیری نهایی را در مورد متن قرارداد تجاری انجام دهند».

پیش از این ترامپ گفته بود که واشنگتن و پکن مسئولیتی جهانی دارند و یک قرارداد تجاری بین چین و آمریکا یک «چیز شگرف» برای دنیا خواهد بود.

این دو کشور از زمان اعلام تعرفه‌ها از سوی ترامپ در کشمکشی تجاری بوده‌اند. در ماه دسامبر، ترامپ و شی جینپینگ روی یک آتش بس 90 روزه برای رسیدن به یک قرارداد جدید توافق کردند. قرار بود این آتش بس تنها تا یکم مارس ادامه پیدا کند اما پس از آخرین دور مذاکرات ترامپ قبول کرد تا اعلام تعرفه‌های جدید را به تعویق بیندازد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها