کد خبر: 281829
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۶ ۱۱:۳۲:۳۷
| |

الجزایری‌ها با شعار تغییر ریشه‌ای نظام به خیابان‌ها می‌آیند

بعد از استعفای رئیس‌جمهور الجزایر، مردم این کشور امروز با هدف تغییر ریشه‌ای سیاسی و برکناری تمامی شخصیت‌های نظام عبدالعزیز بوتفلیقه به خیابان‌ها می‌آیند.

الجزایری‌ها با شعار تغییر ریشه‌ای نظام به خیابان‌ها می‌آیند
کد خبر: 281829
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۶ ۱۱:۳۲:۳۷

اعتمادآنلاین| مردم الجزایر امروز در تظاهرات گسترده‌ای با عنوان «جمعه مجازات» با شعار تغییر ریشه‌ای نظام و برکناری شخصیت‌های سیاسی کنونی و فاسدان و غارتگران اموال به خیابان‌ها می‌آیند.

بعد از استعفای عبدالعزیز بوتفلیقه از سمت ریاست‌جمهوری الجزایر کمی قبل از پایان دوره چهارم ریاست‌جمهوری‌اش اکنون مردم این کشور خواهان برکناری کامل شخصیت‌های سیاسی این نظام و عدم مشارکت آن‌ها در مرحله انتقالی هستند.

الجزایری‌ها از 22 فوریه علیه نظام بوتفلیقه اعتراضات گسترده‌ای را به راه انداختند.

آن‌ها خواهان برکناری عبدالقادر بن صالح، رئیس مجلس سنای الجزایر و الطیب بلعیز، رئیس شورای قانون اساسی و نورالدین بدوی، نخست‌وزیر تازه تعیین شده از سوی بوتفلیقه هستند. معترضان نمی‌خواهند این شخصیت‌ها در اداره مرحله انتقالی نقشی داشته باشند.

حدود 20 جمعیت مدنی در بیانیه‌ای اعلام کردند که استعفای بوتفلیقه کافی نیست و باید تمامی شخصیت‌های نظام برکنار شوند.

آن‌ها از مردم الجزایر خواستند در تظاهرات امروز برای تغییر ریشه‌ای نظام و برقراری دموکراسی شرکت کنند.

در همین راستا، کارشناسان قانون اساسی هشدار داده‌اند که درخواست برای برکناری رئیس مجلس سنا و رئیس شورای قانون اساسی و نخست‌وزیر به «خلأ قانون اساسی» منجر می‌شود و این درحالی است که ارتش الجزایر مایل است روند انتقال سیاسی در چارچوب قانون اساسی صورت گیرد.

در حال حاضر احمد بن بیتور، نخست‌وزیر سابق الجزایر برای جانشینی بوتفلیقه به دلیل کارنامه سیاسی‌اش و احترامی که بیشتر تظاهرکنندگان به او دارند، محتمل‌ترین گزینه است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها