مهدی پازوکی:

مجمع تشخیص باید در قبال هزینه‌های عدم تصویب FATF پاسخگو باشد

یک استاد دانشگاه تاکید کرد کشور ما برای حمایت از تولید نیازمند بازارها و تجارت منطقه‌ای است که آن نیز در گرو مراودت بانکی است.

مجمع تشخیص باید در قبال هزینه‌های عدم تصویب FATF پاسخگو باشد
کد خبر: 281840
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۶ ۱۲:۰۲:۳۸

اعتمادآنلاین| مهدی پازوکی در مورد احتمال عدم تصویب لوایح FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: به باور بنده مجمع تشخیص باید در قبال اینگونه تصمیمات پاسخگو باشد و هزینه آن را بپذیرد همانطور که در صورت بروز تورم دولت را مسئول می‌دانیم اگر مشکلی در تجارت ایران در صورت عدم تصویب آن با سایر کشورها نیز بوجود آید مسئولیت آن بر عهده مجمع تشخیص است و این مجمع نباید تافته جدا بافته باشد. همانطور که امروز باید حمله کنندگان به سفارت بریتانیا و عربستان پاسخگوی شرایطی که ایجاد گردند، باشند.

وی ادامه داد: تجارت امروز نیازمند تعامل سیستم مالی و بانکی است و اگر مجمع می‌خواهد مانع این روند شود باید تکلیف کشور را مشخص کند. متاسفانه تعداد زیادی از اعضای مجمع سفر خارجی نداشتند و آشنایی با دنیای خارج ندارند و تصور غیرواقعی از آن دارند که این طرز تفکر نمی‌تواند زمینه‌ساز توسعه کشور باشد. کشور ما برای حمایت از تولید نیازمند بازارها و تجارت منطقه‌ای است که آن نیز در گرو مراودت بانکی است.

پازوکی تصریح کرد: البته تصویب FATF به معنای حل مشکلات اقتصادی نیست. مشکلات موجود مربوط به مدیریت و درایت ما است اما باید توجه داشت که با جهالت اقتصادی نمی‌توان این مشکلات را از میان برداشت. امروز اقتصاد کشور با مشکل عدم شفافیت روبه‌رو است و این حق مردم است که از میزان اموال مسئولان آگاهی داشته باشند.

این کارشناس اقتصادی یادآور شد: امروز که موضوع فساد در پتروشیمی آشکار شده ریشه در سال 91 و دولت‌ آقای احمدی نژادی دارد که امروز در مجمع مخالف FATF است. فقر و بدبختی امروز ما از دولت ایشان شروع شد و به نوعی دنیا نقاط ضعف ما را شناخت. ایشان بگونه‌ای اقتصاد کشور را ویران کردند که اگر یک دولت ملی بعد از آقای روحانی بتواند شرایط را به اواخر دولت آقای خاتمی برگرداند باید مجسمه آن را در مرکز تهران نصب کرد. حالا ایشان با آن کارنامه مخالف FATF است بدون آنکه از هزینه‌های عدم تصویب آن آگاهی داشته باشد.

این استاد دانشگاه خاطرنشان ساخت: کسانی که اجازه ندادند مشکلات ما در زمان اوباما حل شود امروز کشور را با ترامپ دیوانه روبه‌رو کرده‌اند. همچنین ما نباید خودتحریمی کنیم و باید بین آمریکا و اتحادیه اروپا تفاوت قائل شویم.

پازوکی با بیان اینکه باید در چارچوب منافع ملی گام برداریم، گفت: باید توجه داشت که مذاکره ابزار است و ربطی به هدف ندارد و ما هر زمانی مذاکره کرده‌ایم مانند قطعنامه 598 به حق‌مان رسیده‌ایم.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها