اشتغال‌زایی فراتر از حد انتظار اقتصاد آمریکا

اقتصاد آمریکا در ماه مارس برای 196‌هزار نفر اشتغال‌زایی کرد که رقمی فراتر از پیش‌بینی‌ها محسوب می‌شود.

اشتغال‌زایی فراتر از حد انتظار اقتصاد آمریکا
کد خبر: 281977
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۷ ۰۸:۵۶:۰۰

اعتمادآنلاین| وزارت کار آمریکا در گزارشی اعلام کرد که برای یکصد و دومین ماه متوالی، روند اشتغال‌زایی مثبت بزرگ‌ترین اقتصاد جهان ادامه داشته و این کشور توانسته‌است در ماه مارس با جهشی چشمگیر نسبت به ماه قبل 196 هزار شغل ایجاد کند. اشتغال‌زایی ماه فوریه تنها 33 هزار مورد بود.

به گزارش گاردین، به دنبال این اشتغال‌زایی نیرومند، نرخ بیکاری آمریکا به 3.8 درصد کاهش یافت که کمترین سطح از دهه 1960تاکنون محسوب می‌شود. با این حال آمار اشتغال آمریکا یک شگفتی دیگر نیز داشت و آن هم رشد کمتر از حد انتظار سطح دستمزدها بود.

بخش تولید با ایجاد 22 هزار موقعیت شغلی به عنوان موفق‌ترین بخش اقتصادی عمل کرده و توانسته‌است از زمان روی کار آمدن ترامپ تاکنون بیش از نیم میلیون شغل ایجاد کند. در بخش تجارت به دلیل جنگ تجاری با چین رشد موقعیت‌های شغلی کماکان پایین است و این بخش در ماه مارس تنها 1000 موقعیت شغلی جدید ایجاد کرده است.

از طرف دیگر، مشاغل مرتبط با وسایل موتوری و قطعه‌سازی با اشتغال‌زایی منفی 6000 نفری بدترین عملکرد را در بین تمامی بخش‌ها داشته است. مارک زندی، کارشناس اقتصادی در مؤسسه «مودی انالیتیکس» گفت: هر چند که اشتغال‌زایی خوب بوده است اما نباید فراموش کرد که رشد فرصت‌های شغلی در برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌ها کاهش داشته است و با کمرنگ شدن آثار لایحه کاهش مالیاتی، شرکت‌ها در استخدام نیرو دست به عصا شده‌اند. اگر کاهش سرعت رشد اشتغال‌زایی کماکان ادامه داشته باشد باید منتظر افزایش تدریجی نرخ بیکاری باشیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها