کد خبر: 281998
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۷ ۰۹:۲۵:۴۰
| |

3500 میز و نیمکت به مدارس سیل‌زده گلستان رسید

طی سفر معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به مناطق سیل‌زده استان گلستان، 3500 میز و نیمکت دانش‌ آموزی وارد مناطق سیل‌زده این استان شد.

3500 میز و نیمکت به مدارس سیل‌زده گلستان رسید
کد خبر: 281998
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۷ ۰۹:۲۵:۴۰

اعتمادآنلاین| ‌ طی سفر دو روزه مهراله رخشانی مهر معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و قول مساعد وی برای ارسال 3500 میز و نیمکت دانش آموزی به مدارس مناطق سیل‌زده، تجهیزات ذکر شده بارگیری و ارسال شده و پس از گذشت هشت ساعت میز و نیمکت‌ها وارد استان گلستان شد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، طی سفر دو روزه به این استان، از مدارس و فضاهای آموزشی و پرورشی مناطق سیل‌زده این استان در شهرستان‌های آق‌قلا، گنبدکاووس و گمیشان بازدید کرده و از نزدیک در جریان مشکلات و معظلات مدارس سیل‌زده قرار گرفت.

وی همچنین در این سفر، با برگزاری جلسات مختلف با مقامات استانی، ازجمله سرپرست استانداری، فرمانداران شهرستان‌ها و مدیران‌کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس و مسئولان آموزش و پرورش و برخی مدیران مدارس در شهرستان‌ها، وضعیت و میزان خسارات وارده به فضاهای آموزشی را مورد بررسی قرار داده و دستورات لازم را برای تسریع در روند بازسازی و تجهیز آنان صادر کرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: آسیب دیدن مدارس نباید موجب اخلال در روند آموزشی دانش‌آموزان شود و با یاری خداوند و همت همه همکاران، سعی بر این است که تا بازگشایی مجدد مدارس _ بعد از تعطیلات نوروزی _ فضاهای آموزشی برای حضور دانش آموزان آماده شوند.

یاسر لیوانی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گلستان نیز در جریان این سفر با بیان اینکه علاوه بر آب گرفتگی مدارس، به تأسیسات و تجهیزات آن‌ها نیز خساراتی جدی وارد شده است، گفت: بر اساس برآوردهای اولیه، در مجموع حدود 26 میلیارد تومان خسارت به مدارس استان وارد شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور طی سفر با استان گلستان و بازدید از فضاهای آموزشی آسیب‌دیده ناشی از وقوع سیل در این استان، از اختصاص 5 میلیارد تومان اعتبار به منظور تعمیر و تجهیز سیستم گرمایشی مدارس سیل‌زده خبر داد.

5 میلیارد تومان اعتبار برای تعمیر و تجهیز سیستم‌های گرمایشی مدارس آسیب‌دیده

مهراله رخشانی‌مهر، معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان توسعه و تجهیز مدارس در جلسه بررسی وضعیت مدارس آسیب دیده ناشی از سیل که در سالن وحدت آموزش و پرورش شهرستان آق قلا برگزار شد، گفت: از دیرباز، مدارس مکان مقدسی برای تعلیم و تعلم بوده است اما با توجه به حوادث اخیر پیش آمده، آشکار شد که علاوه بر آن، مدارس پایگاه های مدیریت بحران نیز هست.

وی افزود: روند آموزشی و تربیتی دانش آموزان نباید تحت تاثیر عوامل بحرانی قرار گرفته و مختل شود؛ از این رو در نظر داریم هر چه سریع تر 50 کانکس جهت تشکیل کلاس درس به مناطق سیل زده ارسال کنیم تا در فاصله بازسازی و ترمیم مدارس، روند آموزشی دانش آموزان ادامه پیدا کند.

رخشانی مهر اضافه کرد: همچنین 3000 میز و نیمکت برای مدارس آسیب‌دیده از سیل، در حال بارگیری و ارسال به استان است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ساخته شدن تعداد زیادی مدرسه در استان توسط خیّرین مدرسه‌ساز، گفت: دست همه خیرین محترم مدرسه ساز را به گرمی می‌فشاریم و از همه آنها می خواهیم تا بار دیگر دست به دست هم داده و با نثار مهربانی‌های خود، این سازمان را در راستای بازسازی و تعمیر فضاهای آموزشی یاری نمایند.

این مقام مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: با دستور وزیر آموزش و پرورش، پنج میلیارد تومان اعتبار برای تعمیر و تجهیز سیستم‌های گرمایشی مدارس آسیب‌دیده اختصاص پیدا کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نوسازی مدارس کشور، در این سفر الهیارترکمن معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، داریوش ورناصری معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس، عماد مخدومی مدیرکل دفتر فنی و تحقیقات سازمان، محمدرضا جعفری مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، حسینی نیا مشاور جوان رئیس سازمان، نیز دکتر رخشانی مهر را همراهی کردند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها