کد خبر: 282048
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۷ ۱۰:۰۵:۰۰
| |

صندوق بیمه کشاورزی اعلام کرد؛

300 میلیارد تومان به کشاورزان خسارت دیده از سیل پرداخت می‌شود

صندوق بیمه کشاورزی اعلام کرد: نخستین مرحله پرداخت غرامت کشاورزان خسارت دیده سیل در گلستان آغاز شده و 300 میلیارد تومان به کشاورزان خسارت دیده از سیل پرداخت می‌شود.

300 میلیارد تومان به کشاورزان خسارت دیده از سیل پرداخت می‌شود
کد خبر: 282048
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۷ ۱۰:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| صندوق بیمه محصولات کشاورزی اعلام کرد: میزان خسارتی که برای بیمه‌کنندگان بخش کشاورزی در سیل اخیر در 16 استان کشور تعیین شد، 300 میلیارد تومان است که مرحله اول این پرداخت از روز پنجشنبه آغاز شده است.

بنابه اعلام صندوق 800 هزار پرونده خسارت بخش کشاورزی تاکنون تنظیم شده است. همچنین کل خسارت بخش کشاورزی هم در این 16 استان کشور5 هزار میلیارد تومان تخمین شده است.

به گفته صندوق با توجه به اینکه هنوز آب سیل فروکش نکرده است، جزئیات دقیق‌تری از خسارت فعلا مشخص نیست؛ پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی هم از زبان قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی اعلام کرد: به بهره برداران بخش کشاورزی که محصولات شان را بیمه کرده بوده اند خسارت پرداخت می شود.

حسن نژاد افزود: طبق قولی که داده بودیم اولین فقره پرداخت از مرحله اول به کشاورزان روز پنجشنبه داده می‌شود.

وی همچنین گفت: بیش از 71 هزار مورد غرامت خسارت دیدگان در 16 استان کشور تاکنون توسط کارشناسان، ارزیابی شده است و تلاش می کنیم در کوتاه ترین زمان خسارت مابقی اراضی و واحدهای تولیدی را نیز ارزیابی کنیم.

حسن نژاد تاکید کرد: میزان خسارات پرداختی به سیل زدگان مطابق با تعهدات بیمه نامه هایی که از ما خریداری کرده اند محاسبه و پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه حجم خسارات بالا است گفت: تا امروز بیش از 300 میلیارد تومان از خسارت جمع بندی شده است و این ارزیابی همچنان ادامه دارد.

همچنین رئیس جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: در سیل اخیر 120 هزار هکتار از اراضی کشاورزی از بین رفته است و 320 هزار هکتار در حدود 30 تا 50 درصد آسیب دیده اند.

مختار مهاجر افزود: 77 هزار هکتار از این اراضی تحت پوشش بیمه است و امروز با حضور قائم مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی پرداخت غرامتهای آنان آغاز می شود.

وی اعلام کرد برای مزارعی که بیمه نشده اند نیز مطابق مصوبه هیئت دولت و متناسب با خسارات وارده تا سقف دو میلیون تومان به ازای هر هکتار، غرامت پرداخت می شود که این پرداخت از هفته آینده آغاز خواهد شد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها