کد خبر: 282119
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۷ ۱۱:۳۳:۰۰
| |

بر اساس نظرسنجی کیتکونیوز؛

طلای جهانی گران‌تر می‌شود

براساس نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز، اکثر کارشناسان وال استریت و سرمایه‌گذاران انتظار دارند قیمت طلا در هفته جاری روند صعودی پیدا کند.

طلای جهانی گران‌تر می‌شود
کد خبر: 282119
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۷ ۱۱:۳۳:۰۰

اعتمادآنلاین| در نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز از کارشناسان وال‌استریت، 13 نفر شرکت کردند که از میان آنها، هفت نفر یا 54 درصد نسبت به افزایش قیمت طلا خوش بین بودند در حالی که سه نفر یا معادل 23 درصد کاهش قیمت این فلز ارزشمند را پیش بینی کردند و به همین تعداد نیز نظری نداشتند.

در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه گذاران، 534 نفر شرکت کردند که از میان آنها، 239 نفر یا 45 درصد افزایش قیمت طلا، 191 نفر یا 36 درصد کاهش قیمت طلا را پیش بینی کردند و 104 نفر یا معادل 19 درصد نظری نداشتند.

در نظرسنجی کیتکونیوز برای هفته گذشته، کارشناسان وال‌استریت و سرمایه گذاران نسبت به بالاتر رفتن قیمت طلا خوش بین بودند. در معاملات روز جمعه بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن 1.30 دلار یا 0.1 درصد کاهش پیدا کرد و در 1295.60 دلار بسته شد و برای کل هفته 0.2 درصد کاهش نشان داد.

فیلیپ فلاین، تحلیلگر گروه پرایس فیوچرز به کیتکونیوز گفت: طلا باید بالا رود زیرا هفته گذشته سطح حمایت کلیدی را حفظ کرد و انتظار می‌رود تقاضای فیزیکی تقویت شود. وی همچنین به تورم مبنا اشاره کرد که آرام مانده و احتمالاً باعث می‌شود بانک مرکزی آمریکا نرخ‌های بهره را با وجود آمار اشتغال قوی افزایش ندهد.

دانیل پاویلونیس، کارگزار ارشد کالا در شرکت «آر جی او فیوچرز» نیز انتظار دارد طلا از سطوح حمایتی که هفته گذشته حفظ کرد، صعود کند.

افشین نوابی، مدیر بازرگانی شرکت ام ‌کی‌اس نیز افزایش قیمت طلا را پیش بینی کرد و گفت: با مسائل ژئوپلیتیکی که در سراسر جهان وجود دارد و مقاومت طلا در برابر کاهش بیشتر، به صعود طلا به بالای مرز 1295 دلار و 1300 دلار خوش بین هستم.

چارلی ندوس، استراتژیست ارشد بازار در گروه لاسال فیوچرز که افت قیمت طلا به مدت دو هفته متوالی را به درستی پیش بینی کرده بود، اظهار کرد با توجه به آماری که عملکرد مطلوب اقتصاد را نشان می‌دهد، قیمت طلا در هفته جاری پایین‌تر خواهد رفت.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها