گزارشی از آخرین وضعیت سیلاب، امدادرسانی و خسارت‌ها در ایران

هراز همچنان مسدود است/ تخلیه 36 روستا در شعیبیه شوشتر/ نشست زمین در جاده چالوس/ تراز آب از حد نرمال گذشت/ ملایر 4 کشته داد

فرماندار شوش گفت: تاکنون چهار هزار و 782 نفر از سیل زدگان مناطق مختلف شهرستان شوش در اردوگاه های موقت این شهرستان اسکان یافته اند.

هراز همچنان مسدود است/ تخلیه 36 روستا در شعیبیه شوشتر/ نشست زمین در جاده چالوس/ تراز آب از حد نرمال گذشت/ ملایر 4 کشته داد
کد خبر: 282151
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۷ ۱۲:۲۱:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ عدنان غزی افزود: اردوگاه های موقت در الوان، آهودشت، میثم تمار، شهید درویشی، میگرن سه و یک اردوگاه در روستای سیدخلف برپا شده است.

وی اظهار داشت: تمام امکانات و ظرفیت های شهرستان شوش از جمله حضور عوامل انتظامی و نیروهای بسیج برای رسیدگی به مناطق سیل زده بسیج شده اند.

فرماندار شوش از ارسال چند دستگاه بولدورز، کامیون و لودر برای مقابله با سیل و جابجایی امکانات روستاهای در معرض آبگرفتگی بخش شاوور خبر داد و افزود: بسته های مواد غذایی، نان، کنسرو، آب معدنی و غذای گرم بین سیل زدگان توزیع شده است.

وی از ترمیم سیل بندهای این شهرستان خبر داد و گفت: هر اقدامی که منجر به کاهش خسارت ناشی از سیلاب شود در دستور کار قرار گرفته و در این راستا ترمیم و مقاوم سازی سیل بندها با جدیت در حال انجام است.

فرماندار شهرستان شوش با اشاره به امدادرسانی هوایی با بالگرد به مناطق سیل زده افزود: دام روستاییان به محل های امن منتقل شده است.

وی به ساکنان روستاهای سیل زده اطمینان داد ستاد بحران شهرستان شوش با تمام توان در خدمت آنها است و تا زمان بازگشت شرایط به حالت عادی در کنار آنها خواهد بود.

رئیس ستاد بحران شهرستان شوش با اشاره به کمک های بهداشتی به مناطق سیل زده این شهرستان گفت: موضوع بهداشت و درمان ساکنان روستاهای سیل زده با قوت در حال انجام است و در این خصوص جای نگرانی نیست.


افزایش دبی رودخانه های کرخه و دز در 13 روز گذشته باعث تهدید و تخلیه حدود 70 روستای شهرستان شوش شده است.

کرخه طغیان کرد / اهالی شهر حمیدیه اخطار تخلیه گرفتند

ستاد مدیریت بحران حمیدیه طی اخطاریه ای از همه اهالی شهر حمیدیه خواست که به دلیل طغیان رودخانه کرخه، در اسرع وقت منازل خود را تخلیه کنند.


تخلیه 36 روستا در شعیبیه شوشتر

فرماندار شوشتر از تخلیه 36 روستا در بخش شعیبیه شوشتر خبر داد.

حسین پنبه‌دانه‌پور با اشاره به آخرین وضعیت سیلاب اظهار کرد: در بخش شعیبیهشوشتر تاکنون 18 روستا در محاصره سیلاب درآمده‌اند و 18 روستای دیگر به زیر آب رفته‌اند. مردم این روستاها از قبل منازل خود را تخلیه کرده بودند.

وی بااشاره به ورود آب به شهر گوریه شوشتر از روزهای گذشته گفت: احتمال تخلیه کامل شهر گوریهوجود ندارد. از ورود بیشتر آب به خیابان‌های گوریه جلوگیری شده است و آب تنها وارد چند خیابان این شهر شده که مردم منازل خود را تخلیه کرده‌اند.

دبی خروجی دز کاهش یافت


مدیرعامل سد و نیروگاه دز با اشاره به کاهش ورودی این سد گفت: دبی خروجی سد دز امروز شنبه به 2 هزار مترمکعب بر ثانیه کاهش یافت.


دستور تخلیه شهر «رفیع» و 17 روستای هویزه صادر شد

فرماندار هویزه گفت: به دنبال سیلاب رودخانه کرخه، شهر «رفیع» و 17 روستای بخش «نیسان» شهرستان هویزه دستور تخلیه گرفتند.

سید قاسم موسوی صبح شنبه اظهار کرد: به اهالی روستای سمومیه، گریشیه، دغاغله، بیت کوار، حنظله، شموس، غمیجه، بنی نعامه شمالی و جنوبی، بوکرم الله، بیت آلوس، بگعان، مومنیه یک و 2، نهیرات، سعدون یک و 2 و گبان اخطار داده شده است که امروز خانه‌های خود را تخلیه کنند.

وی افزود: شهر رفیع بیش از سه هزار و روستا‌های در معرض خطر بخش نیسان نیز حدود 6 هزار نفر جمعیت دارند.

موسوی افزود: سرسرا‌های ورزشی و مدارس شهر هویزه برای اسکان در نظر گرفته شده است و در صورت نیاز از مساجد نیز برای اسکان اهالی روستا‌ها استفاده می‌شود.

وی نیاز اردوگاه‌های اسکان را یک هزار تخته چادر، سه هزار تخته پتو، موکت و 100 دستگاه سرویس بهداشتی سیار عنوان کرد.

خروجی سد کرخه دیروز به 2 هزار و 200 مترمکعب در ثانیه و سد دز به 2 هزار و 100 مترمکعب در ثانیه افزایش یافته بود.

در پی طغیان رودخانه‌های کرخه و دز، 13 روستای منطقه بامدژ در بخش مرکزی اهواز، روستا‌های بخش شعیبیه و شهر گوریه شوشتر، بخش شاوور شوش تاکنون زیرآب رفته اند و سیلاب به سمت پایین دست در شهرستان‌های دشت آزادگان و هویزه در حاشیه کرخه و کارون و باوی در حاشیه رودخانه کارون حرکت می‌کند.

صبح امروز اخطار برای تخلیه شهر حمیدیه صادر شد.

همچنین شب گذشته فرمانداری اهواز اعلام کرد بخش غربی شهر ال‌هایی و 14 روستای حاشیه رودخانه‌های دز و کرخه در بخش مرکزی باید تخلیه شوند.

نشست زمین در جاده چالوس

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای البرز از نشست زمین در محور کرج - چالوس در محدوده خرگوش دره خبر داد.

مهرداد جهانی اظهار کرد: ساعاتی پیش شاهد نشست بخشی از زمین در محدوده خرگوش دره بودیم که این حادثه جدی نیست.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تردد در این محور در جریان است و مسافران نوروزی همچنان برای رسیدن به مقصد ناچار به گذر از این مسیر هستند، راهداری در حال ترمیم مقطعی آن است.

وی گفت: طی چند روز آینده شاهد ورود سامانه جدید بارشی به استان هستیم به همین دلیل ترمیم اساسی این نشست بعد از بارش‌ها و پایان بازگشت مسافران انجام می‌شود.

تخلیه 2 شهرستان، 12 شهر و 110 روستای خوزستان

به دلیل افزایش آورد رودخانه‌های خوزستان تاکنون حکم تخلیه 2 شهرستان به‌صورت کامل به همراه بخشی از شهر‌ها و روستا‌های پایین دست رودخانه‌ها صادر شده است.

سیل فروردین ماه در خوزستان تاکنون به 20 شهرستان خساراتی وارد کرده است و با پر شدن ظرفیت سد کرخه و دز نیز روستا‌ها و شهر‌ها مجبور به تخلیه شده‌اند.

البته با توجه به کاهش ارتفاع آب و ایجاد ظرفیت جدید در سد دز، به مرور میزان خروجی آب کاهش پیدا می‌کند و وضعیت شهر‌ها و روستا‌های پایین دست رودخانه دز بهبود پیدا می‌کند، اما وضعیت در رودخانه کرخه بدتر شده و حالا هم دستور تخلیه دو شهرستان حمیدیه و دشت آزادگان صادر شده است.

بنا بر اعلام ستاد مدیریت بحران خوزستان تاکنون شهرستان‌های حمیدیه و دشت آزادگان باید به‌صورت کامل تخلیه شوند و استاندار فقط از جوانان این دو شهرستان خواسته است که در شهر بمانند تا در تسهیل امور کمک کنند.

همچنین شهر‌های حمیدیه، سوسنگرد، رفیع، ابوحمیظه و کوت سید نعیم باید به‌صورت کامل تخلیه شوند.

در هویزه هم علاوه بر شهر رفیع به کلیه روستا‌های بخش نیسان که شامل 17 روستای سمومیه، گریشیه، دغاغله، بیت کوار، حنظله، شموس، غمیجه، بنی نعامه شمالی و جنوبی، بوکرم الله، بیت آلوس، بگعان، مومنیه یک و 2، نهیرات، سعدون یک و 2 و گبان اخطار داده شده است که امروز منازل خود را تخلیه کنند.

دستور تخلیه شهر گوریه در بخش شعیبیه شوشتر نیز از پنج شنبه شب با ورود سیلاب رودخانه دز به آن، اعلام شد.

همچنین شب گذشته دستور تخلیه نیمه غربی شهر ال‌هایی در بخش مرکزی اهواز و منازل ساحلی شهر الوان در بخش شاوور شهرستان شوش اعلام شد. همچنین فرماندار شوش در 13 فروردین ماه دستور تخلیه فوری شهر فتح المبین و ده‌ها روستا در دو حوزه کرخه و دز را صادر کرده بود.

جمعیت هلال‌احمر خوزستان از تاریخ 4 فروردین تا 16 فروردین به 7 هزار و 517 خانوار شامل 40 هزار و 57 نفر در سیلاب امدادرسانی کرد.

در این مدت 24 هزار نفر از روستا‌های تخلیه شده خوزستان در 43 اردوگاه اسکان اضطراری هلال احمر اسکان یافته‌اند.

شهرستان‌های بهبهان، لالی، گتوند، ایذه، شوشتر، باغملک، هفتکل، آبادان، شادگان، هویزه، رامهرمز، اندیمشک، اندیکا، باوی، مسجدسلیمان، دزفول، شوش، اهواز، دشت آزادگان، کارون متأثر از سیل شده‌اند. در برخی از شهرستان‌ها سیل فروکش کرده و در برخی از مناطق هنوز سیل و تبعات آن وجود دارد.

تاکنون محموله‌های کمکی از سوی جمعیت هلال احمر استان‌های فارس، البرز، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، قم، یزد، کرمان، اردبیل، خراسان رضوی، اصفهان و خراسان شمالی ارسال شده است. همچنین حدود 80 درصد تجهیزات محموله ارسالی بشر دوستانه صلیب سرخ آلمان برای کمک به سیل زدگان کشورمان، به دلیل شرایط خاصی که در خوزستان حاکم است به این استان فرستاده می‌شود.

سازمان آب و برق خوزستان: شرایط در سد کرخه مطلوب نیست / تراز آب از حد نرمال گذشت

معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان با ابزار نگرانی از میزان خروجی آب از سد کرخه گفت: میزان تراز آب در سد کرخه از تراز نرمال بالاتر است و اکنون با شرایط ریسکی در این سد در حال کار کردن هستیم.

حمیدرضا لشکری با اشاره به آخرین وضعیت سد کرخه اظهار کرد: در حال حاضر میزان ورودی آب به سد کرخه 2287 مترمکعب بر ثانیه و میزان خروجی آب از این سد 2400 متر مکعب بر ثانیه است.

وی با بیان اینکه شرایط در حوضه کرخه خیلی مطلوب نیست، افزود: با توجه به بارندگی‌هایی که برای آخر هفته پیش بینی شده است باید فضا در سد‌ها خالی شود تا بتوانیم بارندگی‌ها را مدیریت کنیم.

معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان تصریح کرد: علت اینکه اکنون میزان خروجی آب از سد کرخه بالا است به دلیل بارندگی‌هایی است که برای آخر هفته پیش بینی شده و مجبور هستیم تا فضایی را برای ذخیره سازی آب در سد خالی کنیم.

لشکری ادامه داد: میزان تراز آب در سد کرخه از حد نرمال بالاتر است و اکنون با شرایط ریسکی در این سد در حال کار کردن هستیم. تراز نرمال در این سد 220 متر است، اما اکنون تراز این سد 224 متر و 4 متر بالاتر از تراز نرمال است.

وی با ببان اینکه ریسک را در مدیریت آب مخزن سد کرخه پذیرفته‌ایم، عنوان کرد: در حال مدیریت فضای خالی در مخزن سد کرخه هستیم، اما این مدیریت با ریسک در حال انجام است، زیرا براساس دستورالعمل سد باید تراز آب در مخزن سد پایین‌تر از وضعیت فعلی باشد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان خاطرنشان کرد: بالاترین ترازی که می‌توانیم در سد کرخه داشته باشیم، 226 متر است و در آن تراز دیگر هیچ کنترلی بر آب موجود در مخزن سد نخواهیم داشت و هر آبی که وارد سد شود از آن خارج خواهد شد.

لشکری با اشاره به میزان ورودی و خروجی دیگر سد‌های استان گفت: میزان ورودی آب به سد دز در حال حاضر 1511 متر مکعب بر ثانیه و و میزان خروجی آب از این سد 2000 متر مکعب بر ثانیه است. میزان ورودی در سد گتوند 396 متر مکعب بر ثانیه و میزان خروجی آن 1450 متر مکعب بر ثانیه است. در سد مارون نیز میزان خروجی آب 200 متر مکعب بر ثانیه و میزان ورودی آب 264 متر مکعب بر ثانیه است.

وی با بیان اینکه دبی رودخانه کارون در مقطع اهواز در حال حاضر 2983 متر مکعب بر ثانیه است، ادامه داد: دبی ورودی آب به سد‌های استان کاهش پیدا کرده است، اما میزان کاهش به شکل چشمگیر نبوده و همانطور که مشخص است میزان ورودی به سد‌های بزرگ استان علی رغم کاهش همچنان بالا است.

ملایر 4 کشته داد

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی شهرستان ملایر گفت: در حوادثی که به سامانه 115 اعلام شده است، به دنبال بارندگی و سیلاب اخیر در شهرستان ملایر متأسفانه 4 نفر کشته و 4 نفر دیگر نیز مجروح شده اند.

‌حمید حمزه لو با بیان اینکه دو نفر به علت غرق شدن در آب رودخانه و دو نفر نیز به علت ماندن زیر آوار فوت کردند، افزود: رودخانه حرم آباد یک نفر فوتی و یک نفر مجروح داشته است.

وی اظهار کرد: در روستای واشان یک نفر مصدوم ناشی از آوار، در روستای طجر علوی یک نفر مصدوم ناشی از آوار روستای میشن، دو نفر فوتی ناشی از ریزش آوار، در روستای بوربور یک نفر مصدوم ناشی از ریزش آوار و در رودخانه شوشاب به بلرتو نیز یک نفر فوتی داشته ایم.

حمزه لو در ادامه به 2 کشته و 7 مجروح در تصادف گرجایی اشاره کرد و گفت: به دنبال تماس مردمی با مرکز فوریت های پزشکی 115 مبنی بر تصادف در حد فاصل پری زنگنه و گرجایی با تعداد مصدومان بالا، بلافاصله مأموریت به پایگاه اورژانس جاده ای زنگنه اعلام شد که با وجود بارندگی و لغزنده بودن جاده نیروهای اعزامی در 7 دقیقه به محل حادثه رسیدند.

فرماندار اهواز: آب وارد شهر الهایی شد / قطع تردد در جاده قدیم اهواز - خرمشهر

فرماندار اهواز گفت: رودخانه کارون دبی 3 هزار مترمکعب بر ثانیه را تاکنون بدون مشکل تجربه کرده است.

جمال عالمی نیسی اظهار کرد: سه رودخانه دز، کرخه و کارون از مقطع اهواز عبور می‌کنند که وظیفه استحکام سیل‌بندها و حمایت از آنها را داریم.

وی افزود: رودخانه کارون در مقطع اهواز دبی 3 هزار مترمکعب بر ثانیه را تجربه کرده است اما تقویت سیل‌بندهای احداث شده جوابگو بوده و مشکلی ایجاد نشده است.

فرماندار اهواز بیان کرد: در مقطع رودخانه دز نیز با افزایش دبی رودخانه دز و شکسته شدن سیل‌بندها، روستاهای منطقه بامدژ، شعیبیه شوشتر و آهودشت شوش دچار سیل شدند. در حوضه رودخانه کرخه نیز سیل‌بندها شکسته شدند و دو سه نقطه دچار آبگرفتگی شد و در نزدیکی شهر الهایی نیز مشکلاتی ایجاد شد. در این منطقه سه سیل‌بند احداث شده بود که تنها آخرین محور سیل‌بند باقی مانده است که در حال تقویت است.

عالمی نیسی بیان کرد: در حاشیه رودخانه کارون نیز در یکی دو منطقه شکستگی سیل‌بند داشتیم و آب وارد جاده قدیم خرمشهر شد که اکنون تردد در این مسیر وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در این مدت تلفات جانی نداشته‌ایم، گفت: علی‌رغم تلاش‌های شبانه‌روزی، به دلیل اینکه حجم آب بسیار بالا و کنترل آن سخت است، متأسفانه برخی روستاها دچار مشکل شده‌اند اما تاکنون در شهرستان اهواز منطقه‌ای به جز مناطقی که از قبل گفته شده بود نیاز به تخلیه ندارد.

فرماندار اهواز با اشاره به آبگرفتگی مسیر اهواز - اندیمشک، عنوان کرد: اکنون آب سد کرخه بسیار بالا است در نتیجه ورودی کرخه نیز بالا است. دیشب تصمیم گرفته شد بسیاری از شهرهای حاشیه کرخه تخلیه شوند. مسیر اهواز اندیمشک نیز متأثر از کرخه است اما آب تاکنون وارد جاده نشده است.

وی افزود: آب به بخشی از شهر الهایی وارد شده است ولی خطری جاده اهواز - اندیمشک را تهدید نمی‌کند.

عالمی نیسی با اشاره به پس‌زدگی فاضلاب در اهواز، بیان کرد: بحث پس‌زدگی فاضلاب در نقاط مختلف اهواز وجود دارد که در حال تلاش هستیم پس‌زدگی فاضلاب کمتر شود و مشکل خاصی برای شهروندان ایجاد نشود.

قطع پل ارتباطی روستاهای جنوب اهواز با شهرستان کارون


بارندگی های روزهای اخیر باعث افزایش دبی رودخانه و قطع پل ارتباطی شهرستان کارون و روستاهای جنوب اهواز از جمله کوت سید صالح شده و مردم برای تردد باید از مسیر سیلاب عبور کنند.

دیوارسازی موقت مسیر رودخانه در زیرآب

مهدی رازجویان معاون هماهنگی عمرانی استانداری مازندران در این زمینه و در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در زیرآب و پل سفید ماشین‌آلات و دستگاه‌های امدادی در حال کف‌سازی رودخانه هستند.

وی یا تاکید بر اینکه دیوارسازی حریم رودخانه به منظور ایمن سازی در اولویت قرار دارد، تصریح کرد: با نظارت آب منطقه‌ای مازندران دیواره سازی موقت در مسیر رودخانه در حال انجام تا از حالت بحران خارج شود.

قطعی گاز در زیرآب ادامه دارد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران در مورد وضعیت گازرسانی به خانه های حاشیه رودخانه نیز تصریح کرد: به دلیل اینکه لوله گازی که از رودخانه می گذرد مشخص شده و احتمال انفجار در حال تعمیرات را دارد، گاز خانه‌های حاشیه رودخانه که خالی از سکنه شده قطع است.

همچنین معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران در سوادکوه که با حضور دستگاه های اجرایی مربوطه برگزار شد، گفت: تا این لحظه اقدامات صورت گرفته جهت کاهش آلام و تسکین درد مردم و تقویت ساختمان هایی بوده است که در معرض تخریب قرار داشتند و می بایست از معرض تهدید خارج می شدند.

رازجویان افزود: در همین راستا خوشبختانه این اتفاق تاکنون میسر شد اما از این لحظه به بعد دستگاه های اجرایی موظف اند، برابر شرح وظایف خویش اقدامات موثری پیرامون پایداری رودخانه ها و بازگشایی معابر راه های روستایی و شهری انجام دهند.

وی تصریح کرد: در این راستا تمامی دستگاه های فوق می بایست اقدامات قانونی مربوطه را در زودترین زمان ممکن صورت دهند.

به گفته رازجویان، حضور در ستاد بحران سوادکوه به منظور تقویت مدیریت بحران در شهرستان و استقرار ادوات و ماشین آلات در راستای شرح وظایف دستگاه های اجرایی و عملی کردن آنها است.

خسارت 47 میلیارد تومانی سیل به بخش ریلی در مازندران

یوسف گران پاشا مدیرکل راه آهن مازندران نیز در گفت‌وگو با ایسنا از باز بودن مسیر تردد ریلی در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر مسیر پل سفید پس از رفع مشکل، بازگشایی شده است.

وی با بیان اینکه 100 متر از خطوط ریلی در مسیر پل سفید با عمق 20 متری دچار آسیب شد اما با تغییر مسیر آب مشکل به پایان رسید، تصریح کرد: خطوط ریلی آسیب دیده را با قوس 20 متر را به سمت کوه برده و زیرسازی خط جدید انجام و با عبور قطار باری در روز گذشته و قطارهای مسافربری و ریل‌باس، تردد در این مسیر برقرار شد.

مدیرکل راه آهن مازندران گفت: از سیل 27 اسفند تا کنون نزدیک به 47 میلیارد تومان به بخش ریلی خسارت وارد شده است و در 15 نقطه از خطوط ریلی نیز مشکل ریزش و رانش به وقوع پیوست.

اعزام 800 گروه به مناطق سیل‌زده مازندران

غلامرضا شریعتی مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلا مازندران نیز در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه برای حل مشکل مردم، ادوات و تجهیزات مهندسی به مناطق سیل زده ارسال شد، اظهار کرد: از تمام مازندران 350 میلیون تومان پول نقد به منظور تهیه اقلام مورد نیاز مردم خریداری شد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلا مازندران افزود: همچنین 800 گروه 50 نفره نیز به مناطق سیل زده مازندران اعزام شد.

هراز همچنان مسدود است

سرهنگ علیرضا قدمی رئیس پلیس راه مازندران نیز از ادامه مسدود بودن محور هراز خبر داد و گفت: در حال حاضر به دلیل ریزش سنگ و رانش، این محور همچنان مسدود است.

وی گفت: سایر محورهای مواصلاتی استان باز است و تردد با ترافیک عادی جریان دارد.

تسهیلات سازمان بیمه سلامت برای بیمه‌شدگان مناطق سیل‌زده

دکتر سید مرتضی ادیانی با حضور در جلسه ستاد مدیریت بحران استان لرستان گفت: خرید خدمات بیمه سلامت از طریق دفترچه درمانی انجام می‌شود، اما به دلیل شرایط مناطق سیل‌زده بستری بیماران و درمان آنها با ارائه کد ملی قابل انجام است.

معاون بیمه وخدمات سلامت سازمان افزود: بیمه‌شدگان جهت مراجعه به مراکز درمان سرپایی می‌توانند با حضور در دفاتر پیشخوان و ارایه کد ملی دفترچه‌های درمانی خود را دریافت و به مراکز طرف قرارداد ارائه کنند.

ادیانی تاکید کرد: برای دریافت دارو به ویژه داروهای بیماران خاص این سازمان، تا زمان دسترسی به اینترنت می‌توان از طریق نوشتن مشخصات هویتی، آدرس و تلفن بیماران در پشت نسخ درمانی بیمه شدگان و تایید نسخه به صورت دستی، داروها را در اختیار این عزیزان قرارداد.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت اظهار داشت: حوادث غیر مترقبه در تعهد بیمه‌های پایه نیست، اما در مناطق سیل‌زده تلاش می‌شود خدمات قابل توجهی ارائه شود.

وی گفت: کاربران دفاتر پیشخوان باید دقت کافی را در خصوص تعیین موقعیت جغرافیایی مناطق سیل‌زده به عمل آورده و مبنا، موقعیت جغرافیایی قبلی ثبت شده در سامانه است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها