گذرنامه جدید بریتانیا بدون واژگان اتحادیه اروپا صادر شد

با وجود اینکه اجرای برگزیت به تعویق افتاده است، صدور گذرنامه‌های بریتانیایی بدون واژگان اتحادیه اروپا روی جلد آن آغاز شده است.

گذرنامه جدید بریتانیا بدون واژگان اتحادیه اروپا صادر شد
کد خبر: 282207
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۷ ۱۳:۵۹:۴۱

اعتمادآنلاین| خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، طبق برنامه قبلی باید 29 مارس اجرایی می‌شد اما فعلاً به تعویق افتاده است. با این حال صدور گذرنامه‌های جدید به رنگ آبی سیر از 30 مارس آغاز شده است.

یک شهروند بریتانیایی با انتشار تصویری از گذرنامه جدیدش گفت: واقعاً شوکه شدم. ما همچنان عضو اتحادیه اروپا هستیم و انتظار چنین چیزی را نداشتم. این تغییرات در شرایطی داده شده است که ما هنوز از اتحادیه اروپا نرفته‌ایم. این علامت ملموس چیزی است که به باور من کاملاً بیهوده است. ما با خروج چه چیزی به دست می‌آوریم؟ در واقع چیزهای زیادی را از دست می‌دهیم. مساله فقط گذرنامه‌ها نیست. آنچه واقعاً اهمیت دارد، تغییرات بالقوه در کشورمان است؛ ضربه به اقتصاد ما، جوامع ما و موضع بین‌المللی ما.

تصمیم برای حذف واژگان اتحادیه اروپا از جلد گذرنامه‌های بریتانیا پیش از خروج این کشور از نهاد مذکور صورت گرفته است. پیشتر قرار بود صدور این گذرنامه‌ها از اواخر سال جاری میلادی آغاز شود.

با این حال سخنگوی وزارت خارجه بریتانیا معتقد است، تفاوتی میان شهروند دارای گذرنامه‌ای با واژگان اتحادیه اروپا و بدون واژگان اتحادیه اروپا وجود ندارد و این دو نوع گذرنامه برای هر سفری اعتبار دارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها