10 هزار میلیارد تومان برای تکمیل صنایع تخصیص می یابد

قائم مقام سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) گفت: با 10 تا 15 درصد هزینه ایجاد یک واحد صنعتی جدید می توان صنایع موجود را به ظرفیت کامل رسانید و برای تحقق این مهم بودجه 10 هزار میلیارد تومانی در وزارت صنعت در نظر گرفته شده است.

10 هزار میلیارد تومان برای تکمیل صنایع تخصیص می یابد
کد خبر: 282330
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ ۰۹:۰۳:۴۲

اعتمادآنلاین| بهزاد اعتمادی در نشست آغاز سال کاری 98 این سازمان با اشاره به نامگذاری امسال به «رونق تولید» از سوی رهبر معظم انقلاب افزود: این موضوع باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد، زیرا استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های صنایع می تواند رونق تولید داخل را به دنبال داشته باشد که در بیانات رهبر معظم انقلاب برآن تاکید شده است.
وی ادامه داد: اکنون زمان سعی و خطا نیست، زیرا تحریم های ظالمانه ادامه روند تولید را سخت کرده است.


به گفته این مقام مسئول، با برنامه ریزی، تعمق، تفکر، سرعت و دقت در تصمیم گیری می توان با درایت از این مرحله عبور کرد.


قائم مقام ایدرو خاطرنشان کرد: منابع انسانی با ارزشترین سرمایه های هر بنگاه اقتصادی به شمار می روند و لازم است در سال جدید کمیته های تخصصی که پیشتر در تصمیم گیری های سازمانی دخیل بودند، فعالتر از قبل شوند تا طرح ها و برنامه های جامع و کارشناسانه ای را برای تصمیم گیری به هیات مدیره ارائه کنند.


اعتمادی به اهمیت صنایع پیشرفته و گسترش شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها در کشور اشاره و تاکید کرد: تمرکز ایدرو بر حمایت و تجاری سازی ایده های این شرکت ها و استارتاپ ها خواهد بود.


حمایت از خودکفایی و توانمندسازی همه بخش های راهبردی، از بندهای اقتصاد مقاومتی است.


بندهای سیاست های اقتصاد مقاومتی در سال 1392 ابلاغ شد.


سال 1395 از سوی رهبر معظم انقلاب «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نام گرفت. سال 1396 نیز «اقتصاد مقاومتی؛ تولید- اشتغال» بود و رهبر معظم انقلاب اسلامی شعار سال 1397 را «حمایت از کالای ایرانی» اعلام کردند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها