پلیس در خصوص ارائه رمز دوم به صاحبان حساب تاکید کرد

رئیس پلیس فتا پایتخت از افزایش تعداد پرونده‌های تشکیل شده با مضمون برداشت‌های اینترنتی غیرمجاز در سال جدید خبر داد.

پلیس در خصوص ارائه رمز دوم به صاحبان حساب تاکید کرد
کد خبر: 282365
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ ۰۹:۳۹:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ اظهار کرد: وضعیت پرونده‌های تشکیل شده درخصوص برداشت‌های اینترنتی غیرمجاز در سال 98 به گونه‌ای است که شاهد افزایش این جرایم هستیم.

وی افزود: به دلیل افزایش تشکیل پرونده‌های مربوط به برداشت‌های اینترنتی غیرمجاز، پلیس نیروهای مضاعفی را جهت جلوگیری از وقوع جرم و رسیدگی به شکایات مردمی اختصاص داده است.

سرهنگ کاظمی با اشاره به تأکید پلیس بر رعایت بانک‌ها در خصوص ارائه رمز دوم به صاحبان حساب، تصریح کرد: تقریبا از دو ماه دیگر این اقدام به الزامات بانک‌ها تبدیل خواهد شد و صاحبان حساب‌های بانکی باید رمز دوم بانکی را از شعب بانک‌های عامل خود دریافت کنند، همچنین شهروندان بهتر است که هر چند وقت یکبار رمز دوم‌ کارت خود را تغییر دهند و از وقوع جرایم این چنینی جلوگیری کنند.

وی با اشاره به تشکیل یک پرونده‌ در خصوص برداشت اینترنتی، افزود: اخیرا با گزارش یک‌ فقره شکایت مردمی با مضمون برداشت اینترنتی غیرمجاز، پرونده‌ای تشکیل شد و قبل از آن که وجه برداشت شده از حساب شاکی به دست متهمان برسد با مسدود سازی حساب مقصد؛ این‌ وجه به حساب شاکی پرونده بازگردانده شد.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ خاطرنشان کرد: شهروندان از هر سایتی خرید نکنند و قبل از خرید اینترنتی هویت و اعتبار سایت مورد نظر را بررسی کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها