کد خبر: 282376
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ ۰۹:۵۰:۱۰
| |

امیر قطر:

قانون‌ جهانی تنها تبدیل به سلاحی برای ضعیفان شده است

امیر قطر طی سخنانی در مراسم افتتاحیه یک‌صد و چهلمین نشست مجمع عمومی اتحادیه بین‌المجالس در دوحه، دخالت‌های خارجی را علت وخیم‌تر شدن اوضاع در سوریه، یمن و لیبی عنوان کرد.

قانون‌ جهانی تنها تبدیل به سلاحی برای ضعیفان شده است
کد خبر: 282376
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ ۰۹:۵۰:۱۰

اعتمادآنلاین| «تمیم بن‌حمد آل ثانی» امیر قطر در سخنرانی خود در مراسم افتتاحیه یکصد و چهلمین نشست مجمع عمومی اتحادیه بین المجالس تاکید کرد که دخالت‌های خارجی علت وخیم‌تر شدن اوضاع در سوریه، یمن و لیبی است.

وی در ادامه افزود: موضوعات مهمی در منطقه ما مانند اوضاع کنونی سوریه، یمن و لیبی وجود دارد که دیگر، عوامل منطقه‌ای قادر به حل‌و‌فصل آنها نیست. با وجود اینکه نظام‌های محلی و نیروهای منطقه‌ای را از مسئولیت این اوضاع مبرا نمی‌کنم اما دخالت‌های خارجی و فرامنطقه ای در به وجود آمدن این شرایط از اهمیت بیشتری برخوردار است.

آل ثانی اضافه کرد: اگر اقدامات کشورهای منطقه و کشورهای بزرگ مسئولانه بود و به سمت تغییر مسالمت‌آمیز و راهکار سیاسی حرکت می‌کرد، بسیاری از رنج‌ها و دردهای این ملت‌ها التیام می‌یافت.

امیر قطر در ادامه گفت: همه ما می‌دانیم که هیچ عدالتی بدون حاکمیت قانون وجود ندارد، اما متأسفانه بسیاری از افراد به حاکمیت قانون بدون عدالت اعتقاد دارند و همین مساله از مهم‌ترین علل سیاست‌هایی است که قانون را در خدمت نظام حاکم می‌داند.

وی هشدار داد که در سطح منطقه و جهان خطر کاهش نقش قوانین بین‌المللی در روابط میان کشورها و نیز تبدیل شدن قوانین بین‌المللی به سلاح ضعیف‌ترها افزایش یافته است.

یکصد و چهلمین نشست مجمع عمومی اتحادیه بین المجالس با حضور هیأت‌های پارلمانی از 149 کشور جهان به مدت پنج روز در دوحه قطر برگزار می‌شود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها